Baby Came Back! Missed Out? Grab Your

امنیت سفر به اسپانیا | از دلایل جذب شدن گردشگران به این کشور

اسپانیا در دهه 90 به عنوان منطقه جنگی تلقی می‌شد. جایی که خودروهای بمب گذاری شده در آن یک رویداد معمول بود و روزهای آخرهفته اعتراضات خشونت آمیزی رخ می‌داد. با افزایش بی ثباتی سیاسی گروه‌های جدایی طلب ، برخی ممکن است این سوال را داشته باشند که امنیت اسپانیا با وجود این اتفاقات تضمین می‌شود؟ما این راهنمای داخلی را برای داشتن امنیت سفر به اسپانیا  برای شما تهیه کرده‌ایم.به دلیل امنیت خوب در کشور اسپانیا و آب و هوای عالی گردشگران جذب این کشور می‌شوند!گذشته از جنگ‌ها و شورش‌ها مانند اکثر مقاصد در سراسر جهان، اسپانیا برای مهار همه‌گیری کرونا تلاش کرده است. با این حال، مقامات اسپانیایی نگران احتمال موج سوم هستند.در حال حاضر، امنیت سفر به اسپانیا به حدی قانع‌کننده رسیده است. اما باید اقدامات پیشگیرانه را لحاظ کرد!

با شیوع کرونا و همه‌گیری آن ابتدا بهتر است در رابطه با این موضوع برای شما بحث نماییم:

اسپانیا گردشگران واکسینه شده را می‌پذیرد

مسافران واکسینه شده مجاز به سفر به اسپانیا هستند. در حال حاضر، اسپانیا برای ورود به این کشور به مدرک واکسیناسیون نیاز دارد.مسافران آمریکایی برای ورود به این کشور باید از طریق پورتال بهداشت اسپانیا یک کد QR دریافت کنند.هرکسی که به اسپانیا می‌رود باید خود را در مورد شرایط سفر، محدودیت‌های همه گیر و هرگونه قوانین مانند زدن ماسک آماده سازد.

اسپانیا گردشگران واکسینه شده را می‌پذیرد

شرایط جدید صدور ویزای اسپانیا در دوران کرونا را بخوانید

امنیت سفر به اسپانیا ؛ کشوری که امنتیش در اروپا حرف اول را می‌زند

به طور کلی، اسپانیا به عنوان مکانی امن برای بازدید در نظر گرفته می‌شود. در حقیقت، اسپانیا به عنوان 10 درصد از امن‌ترین کشورهای جهان رتبه بندی می شود.مردم محلی به ما می‌گویند که باید همان‌گونه که در کشور خود موارد احتیاط را رعایت می‌کنید، در اسپانیا نیز  همین منوال را پیش بگیرید. این امر به ویژه در شهرهای بزرگ مانند پایتخت اسپانیا مادرید، بارسلونا یا هر منطقه پرتردد دیگری صادق است. مراقب محیط اطراف خود و مراقب وسایل خود باشید. درست مانند کاری که در کشور خود انجام می‌دهید.به همین علت است که سالانه گردشگران زیادی به این کشور سفر می‌کنند.

امنیت سفر به اسپانیا ؛ کشوری که امنتیش در اروپا حرف اول را می‌زند

مراقب سرقت‌های کوچک در اسپانیا باشید

به طور کلی، اسپانیا مکانی امن برای بازدید است. با این حال، با توجه به این‌که اسپانیا مملو از مسافران است، این کشور جیب‌برهای زیادی را نیز به خود جذب می‌کند..افراد محلی توصیه می‌کنند پول نقد اضافی، کارت‌های اعتباری و گذرنامه خود را در هتل خود قفل کرده و در صندوق امان نگه دارید. فقط زمانی که بیرون از خانه هستید، آنچه را که نیاز دارید بردارید.برای ایمن ماندن از بینش‌های محلی استفاده کنید.

مراقب سرقت‌های کوچک در اسپانیا باشید

هشدارها و خطرات در اسپانیا

هشدارها و خطراتی که ممکن است در اسپانیا برای شما رخ دهد به دو دسته‌ی ریسک پایین، ریسک بالا تقسیم می‌شوند. در ادامه به توضیح هریک می‌پردازیم. اما در حالت کلی، بازدید از اسپانیا بسیار امن است. به غیر از جیب‌برها، که در این کشور رایج است، گردشگران نباید با مشکلات دیگری روبرو شوند.

ریسک کلی: پایین

خطر حمل و نقل و تاکسی

حمل و نقل در اسپانیا بسیار امن و قابل اعتماد است. حتی اگر رانندگان تاکسی سعی کنند خدمات خود را بیش از حد شارژ کنند یا از شما درخواست راهنمایی کنند. همچنین، در حمل و نقل عمومی مراقب باشید، زیرا این مکان محل کار جیب برها است.

خطر حمل و نقل و تاکسی

خطر حمل و نقل و مالیات: پایین

خطر بلایای طبیعی

هیچ تهدیدی برای بلایای طبیعی در کشور اسپانیا وجود ندارد. به غیر از بهمن گاه‌به‌گاه که فقط در هنگام اسکی در پیرنه می‌تواند تهدید کننده باشد.

خطر بلایای طبیعی

خطر فاجعه‌های طبیعی: پایین

خطر آدم ربایی

از سرقت یا آدم ربایی در اسپانیا نترسید. زیرا در اینجا یک اتفاق نادر است. با این وجود، هیچ گونه کمک یا نوشیدنی ناخواسته را از طرف افرادی که نمی‌شناسید نپذیرید (هرچند که نوشیدن نوشیدنی نیز در این کشور مسئله ای نیست).

ریسک خطر: پایین

خطر تروریسم

حملات تروریستی اخیر در اسپانیا رخ نداده است. اما با توجه به وقایع اخیر در این بخش از اروپا، نباید آنها را رد کرد. بنابراین شما باید هوشیار باشید و در همه حال از محیط اطراف خود آگاه باشید.

ریسک خطر: پایین

خطر کلاهبرداری

چند روش برای کلاهبرداری در اسپانیا وجود دارد. شما باید از زنان کولی که به شما رزماری می دهند اجتناب کنید. آن‌ها آینده شما را می‌خوانند و مقداری پول می‌خواهند یا جیب شما را با کمک یک زن کولی دیگر انتخاب می‌کنند. مراقب "trileros" و "بازی پوسته" آنها باشید که ممکن است از شما سرقت شود. همیشه صورتحساب را دوبار در رستوران‌ها و کافه ها چک کنید زیرا ممکن است کارکنان سعی کنند از شما هزینه اضافی بگیرند یا برای چیزی که سفارش نداده اید هزینه‌ای دریافت کنند.

خطر کلاهبرداری: بالا

خطر مسافران زنان

زنانی که به تنهایی سفر می‌کنند نباید در اسپانیا مشکلی داشته باشند. شما باید از عقل سلیم خود استفاده کنید و شب‌ها مراقب باشید. از خیابان‌های بیابانی و نور کم خودداری کنید و خود را با افراد عجیب در مناطق متروکه تنها نگذارید. به غیر از این، شما نباید هیچ مشکل ایمنی در اسپانیا داشته باشید.

ریسک خطر مسافران زنان: پایین

بنابراین ... واقعاً اسپانیا چقدر امن است؟

اسپانیا کشوری امن برای بازدید است. اما توصیه می‌شود برخی اقدامات احتیاطی اساسی را انجام دهید زیرا مشخص است که جیب‌برها علاقه‌ی زیادی به بودن در میان مردم دارند. به ویژه در اطراف مکانهای دیدنی گردشگری محبوب و شهرهای بزرگ. لازم به ذکر است که تمامی خطرات گفته شده در موارد خیلی نادر اتفاق می‌افتد و صرفا جهت اطلاع و احتیاط شما در مورد امنیت سفر به اسپانیا تولید گشته است.پس از دلایل مهم سفر گردشگران به این کشور امنیت خوب اسپانیا است.

اطلاعات مفید در رابطه با اسپانیا

در زیر اطلاعات مفیدی را در رابطه با اسپانیا برای شما شرح می‌دهیم:

  1. اکثر کشورها برای اقامت کوتاهتر از 90 روز نیازی به ویزا برای ورود به اسپانیا ندارند. بیش از این مدت، شما باید ویزا بگیرید.
  2. همچنین اطمینان حاصل کنید که گذرنامه شما حداقل 6 ماه پس از تاریخ بازگشت شما برنامه ریزی شده است. با این حال، اگر از وضعیت ویزای خود مطمئن نیستید، از doyouneedvisa.com دیدن کنید که به شما اطلاع می‌دهد آیا بر اساس ملیت و کشوری که می‌خواهید سفر کنید به ویزا نیاز دارید یا خیر.
  3. یورو واحد پول رسمی اسپانیا است. دستگاه‌های خودپرداز به طور گسترده‌ای در سراسر کشور موجود است و کارت‌های اعتباری در اکثر موسسات مانند هتل‌ها و رستوران‌ها پذیرفته می‌شوند.
  4. آب و هوای اسپانیا بسیار مطلوب است.اسپانیا به دلیل وسعت خود دارای سه منطقه آب و هوایی متفاوت بوده و گردشگران می‌توانند انتظار آب و هوای مدیترانه‌ای را داشته باشند.
  5. شلوغ ترین فرودگاه اسپانیا آدولفو سوارز مادرید باراخاس است. این فرودگاه  تنها 9 کیلومتر از منطقه مالی مادرید فاصله دارد.
  6. توصیه می‌کنیم هنگام سفر به اسپانیا بیمه مسافرتی دریافت کنید، زیرا نه تنها مشکلات پزشکی بلکه سرقت و از دست دادن اشیاء با ارزش را نیز پوشش می دهد.

امنیت سفر به اسپانیا ؛ مهم‌ترین علت جذب گردشگران

قطعا برای هر انسانی امنیت داشتن یکی از مهم‌ترین عوامل برای ادامه حیات است. حتی زمانی‌که به شهر یا مخصوصا کشوری دور سفر می‌کنیم این ترس از نبود امنیت در دل ما جوانه‌های بیشتری می‌زند. به همین خاطر است که مسافرانی که قصد سفر به اسپانیا دارند، سوالات زیادی من باب امنیت سفر به اسپانیا از ما می‌پرسند. به همین علت تصمیم گرفتیم این موارد را برای شما شرح دهیم. همچنین می‌توانید برای اطلاعات بیشتر در رابطه با سفر به اسپانیا، راهنمای معرفی کشور اسپانیا را بخوانید.

مقاله پیشنهادی

تور اسپانیا 

ویزای اسپانیا

درباره نویسنده...

مریم زنگنه

شاعر، نویسنده، گوگل شناس، عاشق گشت و گذار و گردشگری؛ عاشق هیجان توام با خلاقیت! همسفر من باشید تا با هم به اقصی نقاط ایران و جهان سفر کنیم.
Avatar
پست های تصادفی

نظرات خود را به اشتراک بگذارید

عضویت در خبرنامه

برای عضویت در خبرنامه می توانید رایانامه خود را در کادر زیر وارد کرده و آخرین مطالب و خبرهای سایت را در لحظه دریافت کنید.

با عضویت در خبرنامه سپند پرواز شرق از آخرین تورها ، تخفیف ها و مطالب خواندنی آگاه شوید .

.