Baby Came Back! Missed Out? Grab Your

پایتخت اسپانیا ؛ شهر مادرید. آلا مادرید یا حالا مادرید؟

حتما در گوگل سرچ کرده‌اید که پایتخت اسپانیا کجاست؟ درست حدس زده‌ایم؟ شاید برای حل جدول‌های سخت این عبارت را سرچ کرده‌اید. یا شاید برای اطلاعات خود دنبال یافتن پایتخت اسپانیا هستید. به هر حال با سرچ این عبارت به مقاله‌ی ما هدایت شده‌اید. مفتخریم که برای پاسخ‌دهی به سوالتان مقاله‌ای پربار را آماده کرده‌ایم. در ادامه بیشتر در رابطه با پایتخت اسپانیا <<مادرید >> صحبت می‌کنیم.

بالاخره آلا مادرید یا حالا مادرید؟

قبل از این که در رابطه با پایتخت اسپانیا صحبت کنیم. بیایید مقاله را کمی طنزگونه شروع کنیم. حتما شما هم طرفدار تیم فوتبال مادرید هستید. پس باید عبارت حالا مادرید را شنیده‌ و کلی با این عبارت کل کل کرده‌ باشید. اما برخلاف تصورتان، چیزی به عنوان حالا مادرید وجود ندارد که به معنای مادرید در حال حاضر یا مادرید در الان باشد! در واقع تلفظ اصلی این عبارت آلا مادرید به معنای درود بر مادرید است! پس اگر از طرفداران پروپاقرص مادرید هستید، از این پس مادرید را با تلفظ اصلی‌اش درود بگوئید <<آلا مادرید، آلا مادرید>>حال برگردیم به موضوع اصلی و در رابطه با پایتخت اسپانیا صحبت کنیم:

آلا مادرید حالا مادرید؟

پایتخت اسپانیا کجاست

شهر بزرگ مادرید پایتخت اسپانیا است. این منطقه در قسمت مرکزی شبه جزیره ایبری واقع شده است. مادرید پنجمین شهر پرجمعیت اروپا پس از استانبول، لندن، برلین و پاریس به شمار می‌رود.

راهنمای معرفی کشور اسپانیا به صورت کامل

شهر مادرید؛ قدمت پارینه سنگی

بر اساس مطالعات موجود، تاریخ مادرید به زمان پارینه سنگی باز می‌گردد. در اینجا شهرک‌های کوچک وجود دارد که متعلق به شهرک رومی قرن دوم قبل از میلاد است. در حقیقت نام مادرید از نام ماتریس گرفته شده است.

شهر مادرید؛ قدمت پارینه سنگی

چه زمانی مادرید پایتخت شد؟

برای اولین بار، هنری سوم در اوایل دهه 1400 در منطقه الپاردو در خارج از مادرید قصری ساخت. در سال 1561، فیلیپ دوم اسپانیا دربار سلطنتی را به مادریدمنتقل کرد. کمی بعد، مادرید پایتخت اعلام شد. بنابراین جمعیت مادرید به 30 هزار نفر رسید. پس از آن کاخ‌ها، کلیساها، صومعه‌ها و جاده‌های جدیدی در مادرید ساخته شد. بسیاری از افراد نجیب، ثروتمند و دولتمرد با جذب پایتخت جدید در مادرید مستقر شدند.با کشف جهان جدید در قرون وسطی و طلا و ثروت آمریکای جنوبی، مادرید رشد کرده و غنی شده است. در قرن هجدهم، در زمان پادشاهی چارلز دوم اسپانیا، مادرید تجدید شد و چشم انداز ظاهری اروپایی داشت. به همین دلیل، چارلز دوم اسپانیا دارای عنوان "بهترین شهردار مادرید" است.

دریافت ویزای اسپانیا چقدر طول می‌کشد؟

اوضاع سیاه و سفید مادرید در پایان قرن نوزدهم!

تاریخ مادرید اخیراً کاملاً آشفته و خاکستری بوده است. پایان قرن 19 و آغاز قرن 20 شدیدترین دوره‌های بحران اقتصادی در اسپانیا است. این بحران باعث آشفتگی سیاسی کشور و در نهایت منجر به جنگ داخلی اسپانیا شد.

اوضاع سیاه و سفید مادرید در پایان قرن نوزدهم!

ویژگی های مادرید

این شهر علاوه‌بر میراث تاریخی غنی، یک مرکز فرهنگی و هنری حیاتی نیز محسوب می‌شود. در مساحت این کلان شهر 1020 کیلومتر مربع و جمعیت آن بیش از 4 میلیون نفر است.مادرید، یکی از بلندترین پایتخت‌های اروپا، در ارتفاع 635 متری در فلات مواج مرکزی قرار دارد. تغییرات ناگهانی دما به دلیل تأثیر توده‌های هوا رایج است. ماه‌های تابستان خفه کننده است و درجه حرارت گاهی به 38 درجه سانتیگراد می‌رسد. دمای متوسط ​​سالانه بین 2 تا 24 درجه سانتی گراد متغیر است.

ویژگی های مادرید

مکان های دیدنی مادرید اسپانیا

مادرید، به لطف مسلمانانی که در قرن دوازدهم به تولدو رفتند، شهر تاریخی نام گرفته است. این شهر از نظر گردشگری از بارسلونا عقب است. با این حال، ساختمانهای نئو کلاسیک، رستوران‌های محبوب و زندگی شبانه پر جنب و جوش برای گردشگران بسیار جذاب است. از مکان‌های دیدنی در مادرید می‌توان به موزه پرادو، پلازا مایور و کاخ سلطنتی مادرید اشاره کرد. 

منظره‌ی کلی مادرید

مادرید تقریباً در قلب جغرافیایی شبه جزیره ایبری واقع شده است. این مکان در فلات موج دار ماسه و رس معروف به Meseta (مشتق شده از کلمه اسپانیایی mesa) در ارتفاعی حدود 2120 فوت (646 متر) از سطح دریا واقع شده است. به همین علت، آن را یکی از بلندترین پایتخت‌های کشور می‌نامند.

طرح شهر مادرید

مادرید شهری است با سبک‌های متضاد.!در حقیقت دوره‌های مختلف تغییر و توسعه را به وضوح منعکس می‌کند. مرکز قدیم، پیچ و خم خیابان‌های کوچک در اطراف چند میدان،ساختمان‌های نئوکلاسیک و بلوارهای بزرگ ساخته شده تضاد این شهر را نشان می‌دهد.هنگامی که مادرید برای اولین بار پایتخت شد، پادشاه شهر یک امر را ملزم کرد. این است که یک طبقه از خانه‌های خود را به سفیران و ملاقات بزرگان بسپارد. آخرین دیوار از چهار مجموعه شهر مادرید در سال 1625 ساخته شد و تا سال 1860 تخریب نشد (در آن زمان جمعیت شهر چهار برابر شده بود).

آداب و رسوم مردم مادرید

مردم  در مادرید دیر غذا می‌خورند. تئاترها و سینماها به طور طبیعی دیر شروع می‌کنند. استراحت طولانی ظهر این شهر بسیاری از رویدادها و سرگرمی‌های فرهنگی را ارائه می‌دهد. جوانان از جدیدترین موسیقی پاپ مطلع هستند. مادرید شهری است که با سبک و استعداد خود، افرادی را که در آنجا زندگی می‌کنند یا می شناسند جذب کرده و در خود نگه می‌دارد. به قول یک ضرب المثل محلی، در آسمان پنجره کوچکی است که مادرید را در آن می‌بینید.

حمل و نقل شهر مادرید

سیستم‌های جاده‌ای و ریلی هر دو از گوشه و کنار کشور به پایتخت متصل می‌شوند. یک مترو،مادرید را با خطوط مختلفی که در سراسر شهر امتداد دارد، ارائه می‌دهد. فرودگاه باراخاس، فرودگاه بین المللی مادرید، در فاصله 8 مایلی (13 کیلومتری) شرق شهر واقع شده است. یک سیستم بزرگراه (بزرگراه) مادرید را به شکل تقریباً پنج ضلعی احاطه کرده است.همچنین مسیرهای اتوبوس متعددی وجود دارد که توسط مقامات شهری و خصوصی اداره می‌شود.

چرا به مادرید سفر کنیم؟

همانطور که گفته شد مادرید یکی از زیباترین شهرهای اسپانیا و پایتخت آن است. در محدوده آن مجموعه‌ای از گنجینه‌های فرهنگی و تاریخی مانند کاخ سلطنتی، تئاتر رویال، موزه های متعدد و گالری های هنری را خواهید یافت که در سایر نقاط اروپا بی نظیر است. این شهر همچنین به دلیل رستوران‌های زیاد و فرهنگ کافه‌ای که اغلب در ساختمان‌های تاریخی زیبا قرار دارد مشهور است. کارهای بی شماری برای انجام در مادرید وجود دارد. با تور اسپانیا می‌توانید بهترین مناطق اسپانیا از جمله مادرید را دیدن کنید. هرجایی ارزش یک بار دیدن را دارد.

درباره نویسنده...

مریم زنگنه

شاعر، نویسنده، گوگل شناس، عاشق گشت و گذار و گردشگری؛ عاشق هیجان توام با خلاقیت! همسفر من باشید تا با هم به اقصی نقاط ایران و جهان سفر کنیم.
Avatar
پست های تصادفی

نظرات خود را به اشتراک بگذارید

عضویت در خبرنامه

برای عضویت در خبرنامه می توانید رایانامه خود را در کادر زیر وارد کرده و آخرین مطالب و خبرهای سایت را در لحظه دریافت کنید.

با عضویت در خبرنامه سپند پرواز شرق از آخرین تورها ، تخفیف ها و مطالب خواندنی آگاه شوید .

.