Baby Came Back! Missed Out? Grab Your

آب و هوای اسپانیا ؛ بهترین زمان سفر به اسپانیا+نمودار

از آنجا که اسپانیا دارای چشم اندازهای متنوع و عمدتاً از مناطق کوهستانی تشکیل گردیده است، آب و هوای متفاوتی در این کشور یافت می‌شود. (آب و هوای مدیترانه‌ای، آب و هوای قاره‌ای، آب و هوای دریایی، آب و هوای بیابانی، آب و هوای کوهستانی و حتی آب و هوای نیمه گرمسیری). اکثر مردم، اسپانیا را یک کشور همیشه آفتابی و گرم می‌دانند. اما این همیشه صدق نمی‌کند. در تابستان هوا واقعاً آفتابی و گرم است. اما این امر در ماه‌های زمستان صدق نمی‌کند. در قسمت‌های وسیعی از اسپانیا ماه‌های زمستان سرد است. حتی می‌تواند برف ببارد.برای این‌که اطلاعات دقیقی از آب و هوای اسپانیا داشته باشید، چند روز در هفته این مقاله را مطالعه نمایید.

آب و هوای اسپانیا ؛ بهترین زمان سفر به اسپانیا+نمودار

آب و هوای اسپانیا ؛ تعادل به معنای واقعی

اسپانیا کشوری آفتابی است که سالانه 3000 ساعت آفتاب دارد. درجه حرارت ملایم است. اما هنوز هم بسته به فصل و مناطق کشور تفاوت‌هایی وجود دارد. معتدل‌ترین درجه حرارت در بهار و پاییز است. در واقع به شما این امکان را می‌دهد که تقریباً در تمام طول روز از فضای باز لذت ببرید. حداکثر دمای هوا در ماه های جولای و آگوست به دست می‌آید؛ که کل کشور روزهای گرم و خشک را سپری می‌کنند. سردترین درجه حرارت در ماه‌های دسامبر، ژانویه و فوریه رخ می‌دهد. ماه هایی که بیشترین بارندگی را دارند، عمدتا در شمال اسپانیا قرار دارند.

راهنمای معرفی کشور اسپانیا را بخوانید

3 منطقه آب و هوایی اسپانیا کدامند؟

برخی مناطق می‌توانند در زمستان بسیار سرد و تابستان‌ها بسیار گرم باشند. آب و هوای اسپانیا را می‌توان به طور کلی بر اساس 3 گروه قاره‌ای، مدیترانه‌ای و اقیانوسی طبقه بندی کرد. فضای متوسط قاره‌ای در مناطق داخلی شبه جزیره مانند شهر مادرید تجربه می‌شود.

بهترین زمان برای سفر به اسپانیا

در پیرنه و سیرا نوادا می‌توانید در زمستان و در بهار اسکی کنید. اختلاف دما در این منطقه می تواند تا 25 درجه (77 درجه فارنهایت) از ساحل تا سیرا نوادا در آن دوره باشد. به طور کلی بهار (آوریل-ژوئن) و پاییز (سپتامبر-نوامبر) بهترین زمان برای سفر به اسپانیا است.

دریافت ویزای اسپانیا برای سفر کردن به این کشور ضروری است؟ اطلاعات کامل و به روز شده‌ی آن را بخوانید.

بهار - از مارس تا ژوئن

بسیاری از مردم موافق هستند که بهار بهترین فصل برای سفر به اسپانیا است. خورشید تقریباً همیشه بیرون است و هر روز ساعت‌های بیشتری برای آفتاب گرفتن و لذت بردن از فضای باز وجود دارد. در این فصل آب و هوای اسپانیا رو به گرمی می‌رود. پس از تاپ‌های آستین کوتاه یا تاپ‌های آستین بلند با مواد نازک، شلوار جین و لباس‌های روشن استفاده کنید. لوازم جانبی مانند عینک آفتابی، کلاه آفتابی، پشمینه و برخی از صندل‌ها ممکن است همراهان خوبی برای سفر باشند.

بهار - از مارس تا ژوئن

تابستان - از ژوئن تا سپتامبر

آب و هوای اسپانیا در ماه‌های ژوئن، جولای، آگوست و سپتامبر گرم‌ و خشک است. دمای روز معمولاً بیش از 30 درجه سانتیگراد است. در مناطق داخلی و جنوبی، درجه حرارت ممکن است در شب بیش از 20 درجه باشد.مهمترین چیزی که برای تابستان در اسپانیا باید تهیه کنید لباس شنا برای لذت بردن از ساحل است. توصیه می‌کنیم از لباس های روشن استفاده کنید. لباس‌های سفید نیز بخش برجسته‌ای از مد ایبیزا است. این لباس‌ها در پارچه‌های نازک و شناور، مانند کتان و پنبه، راحت هستند. برای کفش، صندل یا دمپایی معمولاً استفاده می‌شود. مدل‌های بدون آستین و شورت نیز رایج است.

تابستان - از ژوئن تا سپتامبر

پاییز - از سپتامبر تا دسامبر

آب و هوای اسپانیا در این فصل شروع به کاهش می‌کند و اول صبح و بعد از ظهر سردتر است.به این خاطر لباس گرم، روسری روشن و کاپشن یا کت و شلوار ضروری می‌شوند. در این زمان از سال هنوز روزهای آفتابی زیادی وجود دارد، به ویژه از مادرید به سمت جنوب.بسیاری از افراد توصیه می‌کنند به جای کت‌های سنگین یا خیلی گرم، چند لایه لباس سبک بپوشید.

پاییز - از سپتامبر تا دسامبر

زمستان - از دسامبر تا مارس

آب و هوای اسپانیا از دسامبر تا مارس به سمت سرمای جانکاه می‌رود. با وجود اینکه اسپانیا کشور بارانی نیست، توصیه می‌کنیم چتر همراه داشته باشید. در شمال، بارندگی‌ها در این ماه ها مکرر است. در سایر نقاط کشور، ممکن است چندین روز بارانی وجود داشته باشد. یک کت بارانی ممکن است ایده خوبی برای شما به نظر برسد.توصیه می‌کنیم لباس گرم و لوازم جانبی مانند روسری و دستکش را بسته بندی کنید. پوشاکی از پارچه های گرم مانند پشم، بلوز و پشم گوسفند، لباس زیر حرارتی، جوراب شلواری و مانتو زمستانی، به ویژه در محیط‌های روستایی مورد نیاز است. اگر به جزایر قناری بروید ، زمستان بسیار متفاوت است و به بیش از یک کت سبک نیاز ندارید.

زمستان - از دسامبر تا مارس

متوسط آب و هوا در طول سال در مادرید اسپانیا

در مادرید، تابستان‌ها کوتاه، گرم، خشک و عمدتا صاف است. در صورتی که زمستان‌ها بسیار سرد و تا حدی ابری است. در طول سال، درجه حرارت معمولاً از 33 درجه فارنهایت تا 92 درجه فارنهایت متغیر است و بندرت زیر 23 درجه فارنهایت یا بالاتر از 99 درجه فارنهایت می‌رسد.بر اساس تحقیقات موجود، بهترین زمان سال برای سفر به مادرید برای فعالیت در هوای گرم از اواخر ژوئن تا اواخر آگوست است.

در رابطه با پایتخت اسپانیا بدانید

میانگین دما در مادرید

شهر مادرید از 15 ژوئن تا 10 سپتامبر، با متوسط دمای روزانه بالاتر از 83 درجه فارنهایت ادامه دارد. گرمترین روز سال 23 جولای است که میانگین اوج آن 92 درجه فارنهایت و کمترین آن 64 درجه فارنهایت است. گرم ترین ماه سال به جولای تعلق می‌گیرد که میانگین اوج آن 91 درجه فارنهایت و کمترین آن 63 درجه فارنهایت است.فصل خنک به مدت 3.7 ماه، از 14 نوامبر تا 5 مارس، با متوسط درجه حرارت بالا روزانه زیر 58 درجه فارنهایت ادامه می‌یابد. سردترین روز سال 15 ژانویه است که میانگین کمترین آن 33 درجه فارنهایت و بیشترین آن 50 درجه فارنهایت است. سردترین ماه سال ژانویه است که میانگین کمترین آن 33 درجه فارنهایت و بیشترین آن 51 درجه فارنهایت است.

دلایل سفر به اسپانیا از نگاه توریست‌ها

وقتی از اکثر بازدیدکنندگان می‌پرسید که دلیل اصلی سفر به اسپانیا چیست. احتمالاً آب و هوای عالی اسپانیا را می‌گویند. چنانچه شما نیز قصد سفر به اسپانیا را دارید می‌توانید در ماه‌های گفته شده با تور اسپانیا به بهترین شکل به این کشور سفر کرده و خاطرات خوبی را برای خود رقم بزنید. منتظر اشتراک تجربه‌های زیبای شما در فضای مجازی هستیم.

درباره نویسنده...

مریم زنگنه

شاعر، نویسنده، گوگل شناس، عاشق گشت و گذار و گردشگری؛ عاشق هیجان توام با خلاقیت! همسفر من باشید تا با هم به اقصی نقاط ایران و جهان سفر کنیم.
Avatar
پست های تصادفی

نظرات خود را به اشتراک بگذارید

عضویت در خبرنامه

برای عضویت در خبرنامه می توانید رایانامه خود را در کادر زیر وارد کرده و آخرین مطالب و خبرهای سایت را در لحظه دریافت کنید.

با عضویت در خبرنامه سپند پرواز شرق از آخرین تورها ، تخفیف ها و مطالب خواندنی آگاه شوید .

.