Baby Came Back! Missed Out? Grab Your

شرایط جدید دولت ارمنستان برای واکسیناسیون مسافران

ایرانیان برای دریافت واکسن کووید به ارمنستان می‌رونند که باعث تشدید قوانین ایروان شده است.

ایرانیان برای دریافت این واکسن به ارمنستان کشور همسایه روی آورده‌اند. درنتیجه تورهای ارمنستان با استقبال مردم مواجه شده‌اند. تعداد دقیق ایرانیانی که برای واکسیناسیون می‌آیند در دسترس نیست، اما نقاط واکسیناسیون در ایروان که از ماه مه تصاویری از AstraZeneca را به همه، از جمله خارجی‌ها ارائه می‌دهد در هفته‌های اخیر تقریباً صف‌های طولانی داشته‌اند. برای همه ایرانی‌ها قیمت پروازهای تهران به ایروان تا 300 دلار افزایش یافته است. هیرویک یاریجانیان، رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و ارمنستان، گفت که تمام پروازهای بین دو کشور تقریباً پر شده است و خطوط هوایی ارمنستان نیز پروازهای خود را برای پذیرش این مسافران اضافه می‌کنند.

دولت ارمنستان آماری در مورد تعداد خارجیانی که این واکسن را دریافت کرده‌اند ارائه نمی‌دهد. این کشور در مجموع 108،000 نفر را تا 11 ژوئیه واکسینه کرده است، و معلوم نیست چند نفر از آنها ارمنی و چند خارجی هستند.

بر اساس داده‌های کمیته گردشگری ارمنستان، تعداد گردشگران به طور کلی به ارمنستان در حال افزایش است، از 41،881 در آوریل به 64،101 در ماه ژوئن. تعداد افرادی که از مرز زمینی از ایران وارد ارمنستان شده‌اند در مدت مشابه از 2516 نفر به 5592 نفر افزایش یافته است. گیان آیوازیان، سخنگوی کمیته گردشگری گفت: البته واکسیناسیون تنها دلیل [افزایش] نیست، زیرا تعداد گردشگران از ایران در سال‌های گذشته نیز زیاد بوده است. او گفت که ارمنستان به طور خاص گردشگری واکسن را تبلیغ نکرده است، اما این کمیته از ورود ایرانیان استقبال می‌کند.

واکسن در ارمنستان

با توجه به اصلاحات فرمان دولت: 1514-N از 11 سپتامبر 2020 تا 17 مه 2021 لازم الاجرا شد:

هنگام ورود به خاک جمهوری ارمنستان، از مسافران خواسته می‌شود:

گواهی آزمایش کووید -19 PCR* با نتیجه منفی در 72 ساعت گذشته، یا 2. تأیید* واکسیناسیون کامل علیه COVID-19 با 2 دوز و دوز دوم حداقل 14 روز قبل از ورود به کشور.

گواهی با نتیجه منفی یا گواهی واکسیناسیون برای کودکان زیر 1 سال (0-11 ماه 29 روز) مورد نیاز نیست.

برای خارجی‌ها ، ورود به جمهوری ارمنستان همچنان از طریق مرزهای هوایی و زمینی همچنان باز است.

اگر مسافران در سیستم ARMED ثبت نام کرده‌اند، گواهی واکسیناسیون را می‌توان از طریق برنامه تلفن همراه ArmedeHealth ارائه کرد. مسافر می‌تواند گواهی واکسیناسیون را از طریق برنامه تلفن همراه ارائه دهد یا نسخه چاپی گواهی را از برنامه محافظت شده با کد QR ارائه دهد.

افرادی که گواهینامه مربوطه ندارند در معرض نمونه‌برداری PCR در فرودگاه یا نقاط نمونه برداری از ایست بازرسی مرزی و تا حصول نتیجه منفی مجبور به انزوا اجباری می‌شوند. در صورت تشخیص علائم مربوطه در نتیجه معاینه، فرد در بیمارستان بستری می‌شود. در صورت رد نمونه‌گیری یا معاینه، کلیه افرادی که گواهینامه مربوطه را ندارند به مدت 14 روز در انزوا قرار می‌گیرند. هزینه‌های مربوط به آزمایش PCR باید توسط مسافر پرداخت شود.

گواهی‌نامه باید به زبان‌های ارمنی، روسی یا انگلیسی در سربرگ رسمی چاپ شده و حاوی اطلاعات زیر باشد:

همه مخاطبین و نام رئیس موسسه پزشکی که در آن آزمایش/واکسیناسیون انجام شده است، نام، نام خانوادگی، تاریخ تولد و شماره گذرنامه فرد معاینه شده/واکسینه شده، نتیجه آزمایش، نام تولید واکسن و شماره سریال محصول، تاریخ دوزهای اول و دوم، امضا شده توسط رئیس موسسه پزشکی با مهر آن.

پست های تصادفی

نظرات خود را به اشتراک بگذارید

عضویت در خبرنامه

برای عضویت در خبرنامه می توانید رایانامه خود را در کادر زیر وارد کرده و آخرین مطالب و خبرهای سایت را در لحظه دریافت کنید.

با عضویت در خبرنامه سپند پرواز شرق از آخرین تورها ، تخفیف ها و مطالب خواندنی آگاه شوید .

.