Baby Came Back! Missed Out? Grab Your

شرایط جدید صدور ویزای اسپانیا در دوران کرونا

با کنترل بیماری و بررسی شرایط جدید، قوانین سخت‌گیرانه و شرایط ورود به این کشور و دریافت ویزای اسپانیا در راستای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا تغییر پیدا کرده است. دولت اسپانیا شرایط را نسبت به قبل راحت‌تر کرده است و شرایط جدید صدور ویزای اسپانیا در دوران کرونا اعلام شده است. بعد از مدت‌ها بسته بودن مرزهای گردشگری این کشور، دفتر BLS (کارگزاری سفارت اسپانیا در تهران) در اطلاعیه‌ای با تشکر از صبوری متقاضیان در طی محدودیت‌های اعمال شده در دوره کرونا آمادگی خود را با شرایط جدید برای استقبال از گردشگران اعلام کرده است.

در راستای بهبود شرایط اسپانیا در دوره کرونا و پیشرفت واکسیناسیون در این کشور امکان ورود گردشگران به اسپانیا مهیا شده است. بعد از گذشت بیش از یک سال سفارت اسپانیا اعلام کرد که مرزهای اسپانیا باز شده و متقاضیان می‌توانند مجدداً برای دریافت ویزا به دفتر BLS مراجعه کنند.

شرایط جدید صدور ویزای اسپانیا در دوران کرونا

 

طبق دفتر BLS شرایط جدید پذیرش گردشگران بدین صورت است:

  1. افرادی که تمامی شرایط و مدارک لازم مانند مدارک مالی، شغلی، کارت واکسن کرونا و … را دارند می‌توانند جهت دریافت ویزای اسپانیا اقدام کنند.
  2. مسافرانی که بیش از ۱۴ روز از تزریق آخرین واکسن کرونا آنها گذشته باشد، اجازه ورود به خاک اسپانیا را دارند.
  3. تمامی مسافرانی که قصد سفر به اسپانیا از طریق مرزهای هوایی و دریایی را دارند (حتی مسافران ترانزیت و کودکان زیر ۶ سال) بایستی قبل از سفر با مراجعه به وب سایتgob.es مراجعه و فرم کنترل بهداشت را تکمیل کنند. به افرادی که فرم را تکمیل کرده‌اند یک کد QR داده می‌شود. مسافران بایستی قبل از ورود به هواپیما یا کشتی کد را به محل چک کردن کنترل بهداشت نشان دهند.
  4. سفارت اسپانیا هیچ مسئولیتی را بابت افرادی که توسط شرکت‌های هواپیمایی یا اداره مهاجرت در فرودگاه‌های اسپانیا یا ایران از سوار شدن به هواپیما منع می‌شوند ندارد.
  5. تمامی متقاضیان ویزای اسپانیا و مسافران این کشور بایستی بیمه با پوشش کوید ۱۹ را داشته باشند.
  6. واکسن‌های PFIZER-Biontech، Astra-Zeneca، Moderna، Johnson & Jansen Johnson، Sinopharm و Sinovac از واکسن‌های مورد تأیید سفارت اسپانیا هستند.

لطفا توجه داشته باشید بیمه نامه سفر مسافرتی می‌بایست شامل پوشش COVID-19 باشد.کارگزاری سفارت اسپانیا صرفا خدمات مربوط به ثبت پرونده را ارائه نموده و روند بررسی پرونده صرفا در اختیار کنسولگری اسپانیا می باشد. هم اکنون به اطلاع شما متقاضیان گرامی می‌رساند، سرویس موبایل بایومتریک (انگشت نگاری و ثبت مدارک سیار) توسط کارگزاری سفارت اسپانیا به منظور راحتی هر چه بیشتر مقاضیان جهت ثبت درخواست ویزا در منزل و یا محل کار در شهرهای بزرگ ایران، فعال گردید. رزرو وقت انگشت نگاری سیار به راحتی  امکان‌پذیر می‌باشد.

نکته مهم

طبق اعلام سفارت اسپانیا سرویس موبایل بایومتریک (انگشت نگاری و ثبت مدارک سیار) برای متقاضیان ویزای اسپانیا فعال شده است. طبق این سرویس متقاضیان نیازی به حضور فیزیکی در سفارت جهت انگشت نگاری ندارند. بلکه روند انگشت نگاری در محل کار یا منزل متقاضی انجام می‌شود.

متقاضیان ویزای اسپانیا با تماس با همکاران ما در واحد ویزا به شماره 02141209000 داخلی 105 جهت رزرو انگشت نگاری سیار ویزای اسپانیا اقدام کنند.

الزامات جدید بهداشتی برای ورود به اسپانیا از 17-خرداد-1400 ، برای اطلاعات بیشتر اینجا را کلیک کنید.

مدت زمان صدور ویزای اسپانیا چقدر است؟

طبق اعلام سفارت اسپانیا جواب ویزا از روز انگشت نگاری ۱۵ روز کاری زمان می‌برد. این زمان با توجه به شرایط و تصمیم سفارت ممکن است بیشتر یا کمتر به طول بیانجامد. در نهایت لازم به یادآوری ست که پیگیری جواب ویزای اسپانیا از طریق ایمیل سفارت قابل پیگیری است.

مدارک مودنیاز سفارت اسپانیا

  • اصل پاسپورت با 6 ماه اعتبار از زمان خروج از کشور با امضا شخص مسافر
  • دو قطعه عکس 3*4 رنگی، تمام‌رخ با زمینه سفید، حداکثر برای 6 ماه اخیر (عکس با گذرنامه یکی نباشد)
  • اصل شناسنامه و ترجمه از کلیه صفحات آن
  • اصل گواهی حساب بانکی با مهر و امضا بانک فقط به زبان انگلیسی
  • اصل و ترجمه سند مالکیت به نام مسافر (چنانچه خانواده باشند سند مالکیت به نام سرپرست خانواده کافی است)
  • اصل و ترجمه مدارک شغلی
  • پزشکان: پروانه مطب یا حکم کارگزینی از بیمارستان، پروانه دائم پزشکی، کارت نظام پزشکی
  • وکلا: پروانه وکالت
  • مشاغل دولتی: حکم کارگزینی، آخرین فیش حقوقی و یا نامه از سازمان مربوطه با ذکر مدت اشتغال، سمت و میزان حقوق دریافتی و سابقه بیمه تأمین اجتماعی با مهر سازمان
  • بازنشسته‌ها: حکم بازنشستگی و آخرین فیش حقوقی
  • مشاغل غیردولتی: گواهی اشتغال به کار از شرکت مربوطه به همراه فیش حقوق و سابقه بیمه تأمین اجتماعی با مهر سازمان
  • در صورت خویش‌فرما بودن: جواز کسب/آخرین آگهی تغییرات
  • معلمان، اساتید و اعضا هیئت‌علمی: اصل حکم کارگزینی یا گواهی اشتغال به کار به همراه فیش حقوق و سابقه بیمه تأمین اجتماعی با مهر سازمان
    دانش آموزان و دانشجویان: اصل و ترجمه نامه اشتغال به تحصیل جهت دانش‌آموزانی که در سال تحصیلی قصد سفر دارند، علاوه برنامه اشتغال به تحصیل، ارائه اصل و ترجمه رضایت‌نامه از مدیریت مدرسه با ذکر تاریخ سفر الزامی است.
  • برای فرزندان زیر 18 سال که بدون همراهی یکی از والدین سفر می‌کنند رضایت‌نامه محضری الزامی است و نیاز به ترجمه اسپانیایی و تائید دادگستری دارد.
  • اصل و ترجمه مدارک شغلی و مالی همسر برای خانم‌های خانه‌دار

لیست واکسن‌های مورد کشور اسپانیا

در زیر لیست واکسن‌هایی که اسپانیا برای پذیرش شما درنظر دارد آورده شده است:

  • فایزر
  • مدرنا
  • آسترازنکا
  • جانسون
  • سینوفارم
  • سینو وک

سوالات متداول در خصوص صدور ویزای اسپانیا به دلیل شیوع بیماری کرونا

در زیر هر یک از این سوالات را برای شما شرح خواهیم داد:

 افرادی که به دلیل شیوع ویروس کرونا با وجود داشتن ویزای اسپانیا امکان سفر به اسپانیا را نداشته‌اند چه باید بکنند؟

افرادی که ویزای اسپانیا را دریافت کرده‌اند اما دلیل شیوع ویروس کرونا موفق به سفر بنشده‌اند بایستی مجدداً جهت دریافت وقت سفارت اقدام کنند.

در واقع مبالغ پرداخت شده به سفارت اسپانیا قابل استرداد نبوده و متقاضیانی که شرایط اعلام شده از دفتر BLS را دارند می‌توانند با ارائه مدارک درخواست خود را به سفارت ارائه دهند.

آیا هزینه‌های پرداخت شده به سفارت اسپانیا قابل استرداد است؟

خیر هزینه‌های پرداخت شده به سفارت قابل استرداد نبوده و متقاضیان بایستی تمام مراحل دریافت ویزا را مجدداً طی کرده و برای گرفتن وقت سفارت اقدام کنند.

شرایط افرادی که پیش از شیوع ویروس کرونا وقت سفارت خود را دریافت کرده‌اند چگونه است؟

به دلیل همه‌گیری ویروس و بسته شدن سفارت‌ها سؤالات و ابهامات زیادی ذهن متقاضیان ویزای اسپانیا را به خود مشغول کرده است. یکی از این ابهامات در خصوص وضعیت افرادی ست که وقت سفارت را دریافت کرده و با بسته شدن سفارت‌ها بلاتکلیف مانده‌اند.

متأسفانه وقت انگشت نگاری این دسته از متقاضیان ابطال شده و افراد با داشتن شرایط جدید اعلام شده از طرف سفارت مجدداً باید جهت دریافت وقت انگشت نگاری اقدام کنند.

مقاله پیشنهادی:

 چگونه ویزای اسپانیا بگیریم؟

درباره نویسنده...

مریم زنگنه

شاعر، نویسنده، گوگل شناس، عاشق گشت و گذار و گردشگری؛ عاشق هیجان توام با خلاقیت! همسفر من باشید تا با هم به اقصی نقاط ایران و جهان سفر کنیم.
Avatar
پست های تصادفی

نظرات خود را به اشتراک بگذارید

عضویت در خبرنامه

برای عضویت در خبرنامه می توانید رایانامه خود را در کادر زیر وارد کرده و آخرین مطالب و خبرهای سایت را در لحظه دریافت کنید.

با عضویت در خبرنامه سپند پرواز شرق از آخرین تورها ، تخفیف ها و مطالب خواندنی آگاه شوید .

.