Baby Came Back! Missed Out? Grab Your

راهنمای معرفی کشور اسپانیا

اسپانیا کشوری مرتفع از قلعه‌های سنگی، کوه‌های پوشیده از برف، آثار تاریخی وسیع و شهرهای پیچیده است که آن را به مقصدی مورد علاقه برای سفر تبدیل کرده است. این کشور دارای تنوع جغرافیایی و فرهنگی است. سرزمین اصلی آن Meseta است. بیشتر منطقه به طور سنتی به دامداری و تولید غلات واگذار شده است. سواحل جنوب شرقی مدیترانه و جزایر بالئاری که با درختان نخل، بوته های رزماری و سایر گیاهان گرمسیری پوشیده شده اند؛ از آب و هوای ملایمی برخوردارند و میلیون ها بازدید کننده و بازنشسته را به ویژه از شمال اروپا به خود جلب کرده است.برای اطلاعات یبشتر، راهنمای معرفی کشور اسپانیا را برای شما درنظر گرفته‌ایم. این فرصت را محترم شمرده و از این اطلاعات بهره‌مند گردید.

دانستنی های کشور اسپانیا

اسپانیا دارای خط ساحلی در امتداد اقیانوس اطلس در شمال و دریای مدیترانه در جنوب شرقی است.این کشور با آندورا (یک ایالت کوچک در پیرنه)، فرانسه، قلمرو کوچک برون مرزی بریتانیا در جبل الطارق (انگلستان)، پرتغال و مراکش (در حومه اسپانیایی سئوتا و ملیلیا در ساحل شمال آفریقا) هم مرز است. همچنین اسپانیا دارای مرزهای دریایی با الجزایر و ایتالیاست. مساحت این کشور 505،992 کیلومتر مربع است. به همین علت چهارمین کشور بزرگ در اروپا و دومین منطقه بزرگ در غرب اروپا به شمار می‌رود. در مقایسه، اندازه آن تقریباً دو برابر انگلستان است.پایتخت و بزرگترین شهر اسپانیا مادرید نام دارد. دومین شهر اسپانیا بارسلون، پایتخت کاتالونیا است.

اسپانیا به چه چیزی معروف است؟

اسپانیا به خاطر غذا، موسیقی و رقص فلامنکو، گاوبازی، هنر و ادبیات، معماری، جزایر ، سواحل مدیترانه ای، میوه و سبزیجات و فوتبال مشهور است.

تاریخچه کشور اسپانیا

امپراتوری قدرتمند جهانی اسپانیا در قرون 16 و 17 در نهایت فرمانروایی دریاها را به انگلستان واگذار کرد. شکست بعدی در پذیرش انقلاب‌های تجاری و صنعتی باعث شد که این کشور از نظر اقتصادی و سیاسی از انگلیس، فرانسه و آلمان عقب بماند. اسپانیا در جنگ‌های جهانی اول و دوم بی طرف ماند. اما از جنگ داخلی ویرانگر رنج برد. گذار مسالمت آمیز به دموکراسی در پی مرگ دیکتاتور فرانسیسکو فرانکو در سال 1975 و مدرن سازی سریع اقتصادی به اسپانیا اقتصادی پویا و سریع در حال رشد بخشید و آن را به قهرمان جهانی آزادی و حقوق بشر تبدیل کرد.

تاریخچه کشور اسپانیا

اسپانیا و سازمان ملل متحد!

در سال 1955 اسپانیا به سازمان ملل متحد پیوست. ژنرال فرانکو در سال 1969 شاهزاده خوان کارلوس را به عنوان فرمانروای بعدی اسپانیا نامگذاری کرد و در سال 1975، خوان کارلوس مقام پادشاه و رئیس دولت را به عهده گرفت.اسپانیا در 1 ژانویه 1986 به اتحادیه اروپا پیوست. در معرفی یورو (EUR) به صورت دو مرحله ای در سال 1999 (فاز حسابداری) و 2002 (فاز پولی) به جای پز اسپانیا (ESP) شرکت کرد. در سال 1982 اسپانیا به ناتو پیوست. اسپانیا همچنین یکی از کشورهای عضو منطقه شنگن است که در آن کنترل مرزی با دیگر اعضای شنگن حذف شده است. در حالی که در همان زمان کنترل آن با کشورهای غیر شنگن تقویت گردید.

مردم و جامعه اسپانیایی

بیوگرافی آن‌ها را بخوانید:

  • اسم: اسپانیایی (ها)
  • صفت: اسپانیایی
  • جمعیت: 48،958،159
  • گروه‌های قومی: ترکیبی از انواع مدیترانه‌ای و نوردیک.
  • ادیان: کاتولیک رومی 67.8، ، ملحد 9.1، ، 2.2 other دیگر ، غیر مومن 18.4، ، 2.5 uns نامشخص
  • زبان‌ها: اسپانیایی کاستیل 74٪؛ کاتالان 17؛ گالیسی 7؛ باسک 2؛ آرانی به همراه زبان کاتالان، <5000 سخنران)
در رابطه با مذهب اسپانیا اطلاعات کسب کنید

پایتخت اسپانیا  کجاست؟

پایتخت اسپانیا، مادرید با جمعیت 6.497 میلیون نفر نیز بزرگترین شهر از نظر جمعیت است. شهرهای بزرگ دیگر عبارتند از:

  1. بارسلونا 5.494 میلیون
  2. والنسیا 830،000 (2018)
  3. سویل 693،878؛ ساراگوسا 664،953
  4. مالاگا 569،130 (2015)
پایتخت اسپانیا، حالا مادرید یا آلا مادرید؟

جغرافیای اسپانیایی در یک نگاه

اسپانیا در جنوب غربی اروپا است و با دریای مدیترانه ، اقیانوس اطلس شمالی ، خلیج بیسکای و کوههای پیرنه در جنوب غربی فرانسه هم مرز است.اسپانیا از غرب با پرتغال و از شمال شرقی با فرانسه همسایه است. تنها مرز زمینی دیگر اسپانیا در جنوب جنوبی با جبل الطارق است. منطقه‌ای مستحکم که تا سال 1713 متعلق به اسپانیا بود. تا اینکه در پیمان اوترخت در پایان جنگ جانشینی اسپانیا به بریتانیا واگذار شد.

  • مساحت: 505،370 کیلومتر مربع (زمین: 498،980 کیلومتر مربع؛ آب: 6،390 کیلومتر مربع ، کمتر از 2٪)
  • خط ساحلی: 4،964 کیلومتر.

بالاترین و پایین ترین نقاط اسپانیا

  • پایین ترین نقطه: اقیانوس اطلس در 0 متر
  • بلندترین نقطه: پیکو د تیده در جزیره قناری تنریف در ارتفاع 3718 متر
  • منابع طبیعی: زغال سنگ ، لیگنین ، سنگ آهن ، مس ، سرب ، روی ، اورانیوم ، تنگستن ، جیوه ، پیریت ، منیزیت ، فلورسپات ، گچ ، سپیولیت ، کائولن ، پتاس ، نیروگاه آبی ، زمین های زراعی

اسپانیا؛ یک سرزمین حماسی

چشم اندازهای متنوع اسپانیا روح را تکان می‌دهد. پیرنه و Picos de Europa به زیبایی هر رشته کوهی در این قاره هستند.در حالی که سیرا نوادا پوشیده از برف از دشت‌های آندالوسیا که در آفتاب پخته شده اند به طرز نامحتمزی بلند می‌شود. این‌ها مقاصد پیاده روی از بالاترین مرتبه هستند. صخره‌های بسیار زیبا در شمال غربی آتلانتیک اسپانیا با خلیج های جذاب مدیترانه جبران می‌شود.هر جا که می‌روید، روستاهایی با زیبایی بی انتها بر فراز تپه‌ها نشسته‌اند. آنجاست که جذابیت های کشور به احتمال زیاد جا می‌افتد.راهنمای معرفی کشور اسپانیا در این قسمت از مقاله قصد دارد شما را به ایستگاه هنر کشور اسپانیا ببرد:

هنر از زندگی تقلید می‌کند

ویرانه‌های رومی بادگیر، کلیساهای جامع با قدرت کمیاب و جواهرات بی نظیر معماری اسلامی از کشوری صحبت می‌کنند که در آن تمدن های بزرگ تاریخ برخاسته، سقوط کرده و آثار غیر قابل حذف خود را پشت سر گذاشته است. به تازگی، کدام کشور دیگر می‌تواند روحیه‌های سرکش و بی امان خلاق مانند سالوادور دالی، پابلو پیکاسو و آنتونی گائودی تولید کند و آنها را در زندگی عمومی پیشرو و مرکز قرار دهد؟ در اینجا، بناهای تاریخی بزرگ در کنار خلاقیت‌های معماری به گونه ای جسورانه زندگی می‌کنند که مشخص می‌شود آینده اسپانیا به همان اندازه گذشته خود بدیع خواهد بود!

هنر از زندگی تقلید می‌کند

زبان کشور اسپانیا

اسپانیایی زبان رسمی 18 کشور آمریکا (آرژانتین، بولیوی، شیلی، کلمبیا، کاستاریکا، کوبا، جمهوری دومینیکن، اکوادور، السالوادور، گواتمالا، هندوراس، مکزیک، نیکاراگوئه، پاناما، پاراگوئه، پرو، اروگوئه) است.

اطلاعات تکمیلی در رابطه با زبان رسمی کشور اسپانیا 

آب و هوای کشور اسپانیا

وقتی صحبت از آب و هوای اسپانیا می‌شود، جایی که شما در این کشور هستید می‌تواند نقش مهمی در پیش بینی داشته باشد. این فقط به زمان سال بستگی ندارد. به طور کلی، اسپانیا دارای تابستان‌های معتدل و زمستان‌های مرطوب و سرد است. در حالی که در جنوب برعکس این قضیه وجود دارد. تابستانهای سوزان به یک قاعه‌ی معمول تبدیل گشته است.اما زمستانها به طور کلی بسیار دلپذیر است. گفته می‌شود، اسپانیا یکی از گرم‌ترین و آفتابی‌ترین مقاصد اروپایی در طول سال است و آب و هوای جذاب آن بر اساس موقعیت این کشور بین اقیانوس اطلس و مدیترانه شکل گرفته است.

در این وب سایت می‌توانید آب و هوای کشورها و شهرهای مختلف را تنها با وارد کردن نام آن‌ها مشاهده نمایید.

ساحل آتلانتیک و شمال اسپانیا

شمالی‌ترین مناطق ساحلی اسپانیا (گالیسیا، آستوریاس، کانتابریا، لا ریوجا، کشور باسک) در پاییز و زمستان باران زیادی می‌بیند تا با دمای پایین (برای اسپانیا) همراه شود. گفته می‌شود، میانگین دمای زمستان در دهه 50 در طول روز نسبت به سایر نقاط اروپا در این زمان از سال نسبتاً ملایم است. تابستان‌ها گرم هستند اما نه چندان زیاد. همواره می‌توانید به روز رسانی آب و هوای این کشور را در این راهنمای معرفی کشور اسپانیا دنبال نمایید.

اقتصاد کشور اسپانیا

نمره آزادی اقتصادی اسپانیا 69.9 است که باعث می‌شود اقتصاد این کشور در سال2021 رتبه 39 را در اختیار داشته باشد. نمره کلی آن به دلیل بهبود یکپارچگی دولت 3.0 امتیاز افزایش یافته است. اسپانیا در بین 45 کشور منطقه اروپا در رتبه 24 قرار دارد و نمره کلی آن زیر میانگین منطقه ای اما بالاتر از میانگین جهانی است.از زمان بازگشت به دموکراسی در 1975، اسپانیا چهارمین اقتصاد بزرگ منطقه یورو شد. دولت مادرید پس از رفراندوم غیرقانونی استقلال 2017، یک دولت منطقه ای سرکش در کاتالونیا را برکنار کرد. اما انتخابات منطقه ای دسامبر 2018 منجر به نصب یک کابینه دیگر حامی استقلال شد.

مذهب کشور اسپانیا

اغلب مردمان اسپانیا کاتولیک هستند.

اقامت و زندگی در اسپانیا

اسپانیا بخاطر آب و هوای گرم و سواحل عالی خود یک مقصد گردشگری شناخته شده است. این کشور در شبه جزیره ایبری اروپا محل زندگی حدود 6 میلیون مهاجر است. دلایل متفاوتی وجود دارد که چرا بسیاری از مهاجران این کشور را خانه دوم می‌نامند. این کشور دارای کیفیت بالای آموزش، مراقبت‌های بهداشتی عالی و استانداردهای بالای زندگی است. مردم همچنین جاذبه‌های مختلف گردشگری مانند کاستا دل سول و گرانادا را دوست دارند.

دریافت ویزای اسپانیا و معرفی مراحل دریافت آن

مهاجرت به اسپانیا: ویزا و اجازه اقامت

نوع ویزای مورد نیاز شما برای اسپانیا بستگی به مدت زمانی دارد که قصد اقامت در اسپانیا را دارید. اکثر مهاجران علاوه بر اجازه اقامت به مجوز کار نیز نیاز خواهند داشت. در صورتی که قبلاً پیشنهاد کار در کشور دارید، می‌توانید به راحتی مجوز بگیرید. اگر شما یک کارگر ماهر هستید می‌توانید برای ویزای کار ماهر درخواست دهید. این کارت به عنوان کارت آبی اروپا نیز شناخته می‌شود.به طور معمول، برای درخواست ویزای کار، مشاغل آزاد یا پیوستن به خانواده، به ویزای شینگن 90 روزه نیاز دارید. اگر قصد دارید برای کار به آنجا نقل مکان کنید، باید برای ویزای کار اسپانیا اقدام کنید. همچنین ممکن است برای بازنشستگی یا تحصیل به آنجا بروید. در این صورت، شما نیاز به ویزای دیگری دارید و فرایند درخواست متفاوتی وجود دارد.

شرایط جدید صدور ویزای اسپانیا در دوران کرونا

مجوزهای کاری و ویزای اشتغال

در این قسمت از راهنمای معرفی کشور اسپانیا به هریک از این تعریفات اشاره خواهیم کرد:

شهروندان اتحادیه اروپا/منطقه اقتصادی اروپا

به عنوان شهروند اتحادیه اروپا/EEA، برای زندگی و کار در اسپانیا نیازی به ویزا ندارید. در حقیقت ، شما می‌توانید تا سه ماه در آنجا زندگی کنید بدون اینکه حتی اقامت خود را به مقامات گزارش دهید. با این حال، برخی از تشریفات وجود دارد که باید انجام دهید تا زندگی شما راحت تر شود. به عنوان مثال، شما به NIE (Número de Identidad de Extranjeros) نیاز دارید، که به معنی شماره هویت خارجی است. نحوه دریافت این شماره را در قسمت بانکداری در اسپانیا در زیر توضیح خواهیم داد.

شهروندان غیر اتحادیه اروپا/منطقه اقتصادی اروپا

برای دریافت مجوز کار، خواه می‌خواهید مستقل باشید یا برای کارفرما کار کنید، باید فرایند درخواست را از کشور خود شروع کنید. مهم است بدانید که این فرایند مدتی طول می‌کشد، بنابراین باید زود شروع کنید.اما برای ویزای کار، ابتدا باید ویزای شینگن 90 روزه را دریافت کنید. پس از آن می‌توانید از اسپانیا دیدن کرده و از آنجا برای ویزای کار اقدام کنید. دو نوع ویزا تحت قانون کارآفرینان وجود دارد: ویزای کارآفرینی و کارت آبی اروپا.

جاذبه‌های کشور اسپانیا

با وجود مقاصد پرطرفدار، جاذبه‌ها ، استراحتگاه‌ها و اماکن تاریخی برای گشت و گذار، فکر کردیم ایده خوبی خواهد بود که بهترین مکان‌های دیدنی در اسپانیا را در یک جا لیست کنیم.

ساگرادا فامیلیا

کلیسای برجسته ساگرادا فامیلیا واقع در شهر بارسلونا همچنان پربازدیدترین جاذبه اسپانیا است. بدون شک بهترین مکان برای بازدید در اسپانیا به حساب می‌آید.ساگرادا فامیلیا که میراث جهانی است، سالانه بیش از سه میلیون بازدیدکننده را به خود جذب می‌کند.این کلیسا بازدیدکنندگان خود را با زیبایی محض و معماری بسیار منحصر به فرد خود،مسحور می‌کند.بازدیدکنندگان می‌توانند به قسمت‌های مختلف کلیسا از جمله موزه، مغازه، شبستان، سرداب و برج‌ها دسترسی پیدا کنند.ساعات کاری بازدیدکنندگان عمومی بین 9 صبح تا 6 بعد از ظهر در ماه‌های زمستان و تا 8 شب در ماه‌های تابستان است.

ساگرادا فامیلیا

قصر الحمرا گرانادا

خطاب از راهنمای معرفی کشور اسپانیا به شما خوانندگان عزیز:

اگرقرار باشد در اسپانیا فقط از یک جا دیدن کنید، آن یک جا باید قصر الحمرا در گرانادا باشد. Alhambra واقع در موقعیت ممتاز و مشرف به شهر زیبای گرانادا در اندلس، مجموعه‌ای وسیع از زیبایی فوق العاده است.

الحمرا برای اولین بار در سال 899 به عنوان یک قلعه کوچک ذکر شد، در اواسط قرن یازدهم بازسازی شد و پس از استفاده از آن به عنوان "مدینه"، با افزودن ساختمان‌های بیشتر، از قلعه به کاخ تبدیل شد.از جاذبه های برتر کاخ الحمرا برای بازدید می‌توان به شیرهای حیاط، رویال مانور و آلکازابای نفیس اشاره کرد.با توجه به تعداد زیاد بازدیدکنندگان، همیشه بهتر است بلیط خود را از قبل رزرو کنید. زیرا بسته به زمان سال، صف‌های طولانی در دفتر بلیط وجود دارد.Alhambra دوشنبه تا یکشنبه از 8 صبح تا 8 شب باز است. بازدیدهای اضافی عصر سه شنبه‌ها و شنبه‌ها از ساعت 10 شب تا 23:30 شب است. هزینه‌های ورودی بسته به مساحت کاخ و محوطه‌ای که می‌خواهید بازدید کنید و نوع تور متفاوت است. قیمت ها از 7.00 یورو تا 16.95 یورو متغیر است.

قصر الحمرا گرانادا

کاخ سلطنتی مادرید

مادرید یکی از چشمگیرترین کاخهای سلطنتی در اروپا است و باید در برنامه سفر شما به مکان‌های دیدنی اسپانیا باشد.این هتل در قلب پایتخت اسپانیا واقع شده است.در ماه‌های زمستان: هفت روز در هفته از ساعت 10 صبح تا 6 بعد از ظهر برای عموم و در ماههای تابستان (آوریل تا سپتامبر) تا ساعت 8 شب باز است. هزینه اصلی ورودی 10 یورو با تخفیف گروهی است. هزینه راهنماها فقط 4 یورو و راهنمای صوتی 3 یورو است.

 موزه ملی هنر Reina Sofia – مادرید

موزه ملی هنر Reina Sofia یکی از پربازدیدترین موزه های اسپانیا است که سالانه بیش از 3 میلیون بازدید کننده دارد.این موزه در بیمارستان عمومی قدیمی ساخته شده در زمان چارلز سوم واقع شده است.در سال 1977 به عنوان بنای تاریخی-هنری تعیین شد. این موزه به عنوان موزه جدید هنر ملی رینا سوفیا در سال 1992 توسط پادشاه و ملکه اسپانیا خوان افتتاح شد.در سال 2005 اصلاحات بزرگی در این موزه انجام شد. اکنون دارای یک سالن نمایش تا 500 نفر و یک اتاق کوچک دیگر با ظرفیت 200 صندلی، همراه با یک کتابخانه بزرگ هنری و علوم انسانی است.

لوکس‌ترین هتل‌های اسپانیا برای یک اقامت منحصربه‌فرد و تکرار نشدنی

اسپانیا؛ از رقص فلامنگو تا گاو بازی

همانطور که در راهنمای معرفی کشور اسپانیا به آن اشاره کردیم. این کشور یکی از بهترین مقاصد جهان است. چه برای کار و زندگی چه برای تفریح. چنانچه قصد دارید برای تفریح به این کشور سفر کنید، می‌توانید به صفحه‌ی تور اسپانیا در وب سایت سپند پرواز شرق مراجعه کرده در قسمت تور اسپانیا پس از تکمیل مدارک اقدام به سفر کنید.

درباره نویسنده...

مریم زنگنه

شاعر، نویسنده، گوگل شناس، عاشق گشت و گذار و گردشگری؛ عاشق هیجان توام با خلاقیت! همسفر من باشید تا با هم به اقصی نقاط ایران و جهان سفر کنیم.
Avatar
پست های تصادفی

نظرات خود را به اشتراک بگذارید

عضویت در خبرنامه

برای عضویت در خبرنامه می توانید رایانامه خود را در کادر زیر وارد کرده و آخرین مطالب و خبرهای سایت را در لحظه دریافت کنید.

با عضویت در خبرنامه سپند پرواز شرق از آخرین تورها ، تخفیف ها و مطالب خواندنی آگاه شوید .

.