Baby Came Back! Missed Out? Grab Your

زمستان اسپانیا؛ از سرگرمی کارناوال تا کریسمس یا عید پاک

زمستان که به طور رسمی از حدود 22 دسامبر شروع می‌شود و در حدود 21 مارس به پایان می‌رسد، به دلایل زیادی زمان مناسبی برای سفر به اسپانیا است. این فصل پر از سنت‌هایی است که دوست خواهید داشت. از سرگرمی کارناوال گرفته تا کریسمس یا عید پاک! این مناسبت‌ها اغلب در اواخر زمستان یا اوایل بهار جشن گرفته می‌شود. ما قصد داریم زمستان اسپانیا را برای شما شرح دهیم که این کشور را به یک مقصد فوق العاده‌ی زمستانی تبدیل کرده است.

زمستان اسپانیا چگونه است؟

برای اکثر مردم، اسپانیا تصاویری از نشستن در رستوران ساحلی و نوشیدن سانگریا را به تصویر می‌کشد. اما اسپانیا در زمستان نیز عالی است.هرساله توریست‌های زیادی دراین فصل به این کشور سفر می‌کنند.بسیاری متوجه نمی‌شوند که در اسپانیا برف می‌بارد و کوه‌های آن بیشتر از هر کشور دیگری در اروپا است. بدین معنی که شما می‌توانید در اسپانیا اسکی کنید. پیست‌های اسکی نزدیک مادرید، در شمال غربی اسپانیا (در گالیسیا، لئون و کانتابریا)، لاریوجا و تروئل وجود دارد.از آنجا که اکثر اسکی بازانِ مشتاق به سمت کوه‌های آلپ حرکت می‌کنند، استراحتگاه‌های اسپانیا قیمت متوسطی دارند.

آب و هوا اسپانیا در زمستان

اگرچه درجه حرارت در سراسر کشور متفاوت است. تابستان در اسپانیا می‌تواند گرم باشد. درجه حرارت شهرهایی مانند سویل و مادرید بیشتر از 100 درجه فارنهایت (40 درجه سانتیگراد) است.در زمستان اسپانیا، درجه حرارت بسیار قابل کنترل‌تر است. در مرکز و شمال می‌تواند بسیار سرد شود.اما اندلس در طول ماه‌های زمستان، آب و هوای معتدلی دارد.زمستان اسپانیا به طور کلی معتدل است. درجه حرارت بین 5 تا 14 درجه سانتی گراد متغیر خواهد بود. بارش برف در مناطق ساحلی و در جزایر اسپانیا نادر است.اما در داخل کشور اتفاق می‌افتد. به ویژه در کوه‌هایی که اسکی از فعالیت‌های زمستانیِ محبوب به حساب می‌آید.

  • مادرید در دسامبر به طور متوسط حداکثر: 50 درجه فارنهایت (10 درجه سانتیگراد)
  • مادرید در دسامبر پایین ترین حد: 39 درجه فارنهایت (4 درجه سانتیگراد)

چه چیزی را بسته بندی کنیم؟

اگر قصد دارید در ورزش‌های زمستانی شرکت کنید، باید مطمئن شوید که لباس و وسایل معمول در فصل سرما را بسته بندی کنید. اما در شهرها، مانتو، چکمه یا کفش پیاده روی و کلاه زمستانی، روسری و دستکش مهم است. به دلیل این‌که آب و هوا متغیر است، در مناطقی از کشور که با دریای مدیترانه هم مرز هستند به لباس زمستانی زیادی احتیاج نداشته باشید.

رویدادهای زمستانی در اسپانیا

در ماه اکتبر، شیرینی‌های سنتی مانند مارزیپان و تورون، نوعی شیرینی بادام و عسل، در سوپر مارکت‌ها به فروش می‌رسد. اما رویدادهای واقعی در ماه دسامبر آغاز می‌شود.

  1. زمستان اسپانیا تحت سلطه کریسمس و سال نو است
  2. از اواسط دسامبر تا 6 ژانویه جشن‌ها و خدمات مذهبی برگزار می‌شود.
  3. قرعه کشی غول پیکر چند میلیارد یورویی، صحنه‌های باشکوه تولد، غذاهای عالی فراوان و یکی از بزرگترین جشن‌های سال نو میلادی وجود دارد.
  4. کارناوال: بدون تردید، مهم‌ترین رویداد در ماه فوریه کارناوال است که معمولاً (اما نه همیشه) در این ماه برگزار می‌شود. کارناوال Sitges یکی از بزرگترین کارناوال های کشور است. منتظر لباس‌های رنگارنگ و نوشیدن فراوان در زمستان اسپانیا باشید.
  5. Festival de Jerez یکی از مهم‌ترین جشنواره‌های فلامنکو در اسپانیا است. اگر کمی زودتر در Jerez هستید، مکان مناسبی برای بازدید از کارناوال در کادیز قرار دارد که می‌توانید از آن دیدن کنید.
  6. نمایشگاه بین‌المللی هنرهای معاصر ARCOmadrid: در ماه فوریه نیز نمایشگاه بین المللی هنرهای معاصر ARCOmadrid که شامل آثار تاریخی آوانگارد و کلاسیک مدرن به همراه هنر معاصر است، برگزار می‌شود.
مقاله پیشنهادی: بهار اسپانیا ؛ تماشای یک میلیون و نیم درخت گیلاس

نکات سفر به زمستان اسپانیا

  1. به احتمال زیاد در فصل زمستان نرخ بلیط هواپیما و هتل پایین‌تر خواهد بود. خود را برای یک سفر مقرون به صرفه آماده کنید.ژانویه سردترین ماه در مادرید و اسپانیا است. بنابراین اگر در ماه دسامبر یا فوریه سفر کردید، لایه های اضافی را بسته بندی کنید.
  2. علیرغم گرمای هوا، بسیاری از شهرهای اسپانیا هنوز بازارهای کریسمس به سبک اروپایی و نمایشگرهای نورانی جشن و حتی درختان عظیم کریسمس دارند. این گزینه را برای کسانی که می‌خواهند فضای تعطیلات کلاسیک بدون دمای سرد داشته باشند، گزینه‌ای عالی به حساب می‌آید.

برای سفر به اسپانیا نیاز به ویزای اسپانیا داریم؟

زمستان در تفریحگاه‌های ساحلی اسپانیا

سواحل جنوبی اسپانیا در مکان‌هایی تنها چند کیلومتر با ساحل شمالی آفریقا فاصله دارد.بنابراین گرمتر از شمال است. در برخی از روزها ممکن است بتوانید از راه رفتن با آستین کوتاه لذت ببرید ، اما بعید است که در ساحل با لباس بازتری قدم بزنید.

کارهایی که می‌توانید در زمستان اسپانیا انجام دهید

البته بسته به جایی که تصمیم دارید در فصل زمستان به اسپانیا بروید، این امر متفاوت است. اما در اینجا چند پیشنهاد برای خوش گذراندن در زمستان اسپانیا وجود دارد:

جشن کریسمس در اسپانیا

بازارهای کریسمس در اسپانیا بین مردم محلی و گردشگران بسیار محبوب است. در بازارها می توانید انواع تزئینات مانند صحنه های تولد دست ساز، تزئینات درختان و برخی اقلام منحصر به فرد مانند قایق رانی در بازارهای کریسمس کاتالان در بارسلونا را بیابید. چراغ های کریسمس در همه جا ظاهر می‌شوند تا شبهای تاریک طولانی را روشن کنند. جشن‌های کریسمس در ژانویه زمانی ادامه می‌یابد که سه پادشاه در 5 ژانویه برای ارائه هدایا می‌رسند. سپس غالباً موکب‌هایی را خواهید دید که  برای بچه‌ها هنگام سفر در خیابان‌ها شیرینی و هدیه می‌آورد.

ورزش‌های زمستانی در اسپانیا

اسکی در اسپانیا ممکن است در بالای لیست شما نباشد. اما استراحتگاه‌های اسکی مانند آنهایی که در سیرا نوادا هستند مکان‌های خوبی برای اسکی در زمستان به شمار می‌روند.

اگر تمایل ندارید کل سفر خود را در کوه‌های برفی بگذرانید، یک سفر روزانه از Costa del Sol به سیرا نوادا آسان است. بنابراین می‌توانید در روز اسکی کنید و شب هنگام از سنگریا کنار دریا لذت ببرید! اسکی در اسپانیا نیز ارزان تر از سایر مقاصد اسکی اروپایی مانند فرانسه، اتریش و سوئیس است. زمستان امسال یا سال آینده، حتماً از این قطعه کوچک بهشت در گوشه جهان بی‌کران با تور اسپانیا دیدن کنید!

مقاله پیشنهادی: تابستان اسپانیا ؛ از شرکت در مسابقات فوتبال تا دوچرخه سواری!

درباره نویسنده...

مریم زنگنه

شاعر، نویسنده، گوگل شناس، عاشق گشت و گذار و گردشگری؛ عاشق هیجان توام با خلاقیت! همسفر من باشید تا با هم به اقصی نقاط ایران و جهان سفر کنیم.
Avatar
پست های تصادفی

نظرات خود را به اشتراک بگذارید

عضویت در خبرنامه

برای عضویت در خبرنامه می توانید رایانامه خود را در کادر زیر وارد کرده و آخرین مطالب و خبرهای سایت را در لحظه دریافت کنید.

با عضویت در خبرنامه سپند پرواز شرق از آخرین تورها ، تخفیف ها و مطالب خواندنی آگاه شوید .

.