کدام کشورها مسافران واکسینه شده با سینوفارم را می‌پذیرند؟

کدام کشورها مسافران واکسینه شده با سینوفارم را می‌پذیرند؟

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران پویا به نقل از یورونیو:

درست است که هنوز با محدودیت‌های سفری رو‌به‌رو هستیم و به بسیاری از کشورهای اروپایی نمی‌توانیم سفر کنیم. اما بهتر است توصیه‌های اروپا برای افراد واکسینه شده را بدانیم.لازم است بدانید که بخش عظیمی از کشو‌های اتحادیه اروپا یا منطقه شنگن واکسن‌هایی را که از سوی آژانس دارویی اروپا تایید نشده است، به رسمیت نمی‌شناسند.

هم اکنون تمامی کشو‌رهایی که عضو اتحادیه اروپا هستند،افراد واکسینه شده با دوز‌های واکسن‌های مورد تایید اروپا را را برای سفر در صورتی که ویزا داشته باشند پذیرش می‌کنند. این واکسن‌ها شامل:

  •  «فایزر و بیون‌تک»
  •  «مدرنا»
  •  «آسترازنکا» و «جانسون اند جانسون» هستند.

 اکثر این کشورها همچنین واکسن آسترازنکای تولید شده در هند را نیز قبول کرده و افرادی که این واکسن را تزریق کرده‌اند پذیرش خواهند کرد.

در رابطه با واکسن سینوفارم اطلاعات دقیقی در دسترس نیست اما سازمان جهانی بهداشت اروپا در این زمینه تصمیمی نگرفته است.البته برخی از کشور‌های اروپایی (عضو اتحادیه اروپا و منطقه شنگن) واکسن سینوفارم را تایید کرده‌ و اجازه می‌دهند مسافرانی که دو دوز این واکسن را دریافت کرده‌اند وارد کشورهایشان شوند. این کشورها شامل:

  1. اتریش
  2. قبرس
  3. یونان
  4. مجارستان
  5. ایسلند
  6. هلند
  7. اسپانیا
  8. سوئد

فنلاد و سوئیس است.

علاوه بر کشورهای ذکر شده کشورهای زیر نیز واکسن سینوفارم را به رسمیت می‌شناسند:

  1. گرجستان
  2. مقدونیه شمالی
  3. مونته‌نگرو و صربستان در قاره اروپا

همانطور که می‌دانید واکسن سینوفارم تولید کشورچین است. این واکسم در تاریخ هفت ماه مِی 2021 از سوی سازمان جهانی بهداشت برای استفاده اضطراری تایید و چراغ سبز برای عرضه این واکسن در سطح جهان داده شد.

0 دیدگاه

پست های تصادفی

با عضویت در خبرنامه سپند پرواز شرق از آخرین تورها ، تخفیف ها و مطالب خواندنی آگاه شوید .

.