Baby Came Back! Missed Out? Grab Your

زبان رسمی کشور اسپانیا ؛ هولا کواِریدو سوآریو!

"Bon dia! Egun on! Bo día!" همه اشکال قابل قبول سلام در اسپانیا هستند. اگر کاستلانو روان صحبت می‌کنید، از مهارت کافی برای گفتگو با اسپانیایی‌ها در هر نقطه از شبه جزیره برخوردار هستید. بنابراین، زبان رسمی کشور اسپانیا چیست؟ آیا اسپانیایی‌ها دو زبانه هستند؟ در ادامه به تمامی این موارد اشاره خواهیم کرد.اسپانیا: کشوری که در آن پائلا، رقص فلامنکو، نبرد گاو نر و سانگریا به چشم می‌خورد. پس بدیهی است که مردم آنجا اسپانیایی صحبت کنند. درست است؟ خوب، به این سادگی‌ها نیست در ادامه به صورت مفصل در رابطه با زبان رسمی کشور اسپانیا صحبت خواهیم کرد.

زبان رسمی کشور اسپانیا ؛ هولا کواِریدو سوآریو!

راهنمای معرفی کشور اسپانیا به صورت کامل

تاریخ زبان اسپانیایی در اسپانیا

تاریخ زبان اسپانیایی در اسپانیا و منشأ گویش‌های اسپانیا با تکامل زبانی لاتین باز می‌گردد.زبان اسپانیایی را می‌توان در خانواده زبان‌های هند و اروپایی جستجو کرد. حدود 2000 سال قبل از تولد مسیح، سلتیبری‌ها به زبان اولیه سلتی صحبت می کردند.ساکنان این منطقه، منطقه ای که بعداً توسط محققان به نام Hispania نامیده شد، یادگیری زبان لاتین را از رومی‌ها شروع کردند. ترکیبی از زبان سلتیک و لاتین به چیزی تبدیل شد که بسیاری از آنها لاتین مبتذل می‌نامند. لاتین مبتذل یک شکل اقتباس شده از لاتین بود که از عبارات و کلماتی متفاوت با لاتین سنتی استفاده می‌کرد.هنگامی که ویسیگوتها منطقه‌ای به نام اسپانیایی را تصاحب کردند، لاتین همچنان زبان غالب و رسمی منطقه بود. این امر ادامه داشت تا زمانی که مورها، گروهی عرب زبان، منطقه را فتح کردند. به جز در برخی مناطق تحت سلطه مسیحیان، زبان عربی به عنوان زبان غالب تبدیل شد.

دریافت ویزای اسپانیا در کمترین زمان ممکن

در چنین مناطقی، لاتین مبتذل زبان رسمی باقی ماند. با شروع بازپس گیری گروههای مسیحی اسپانیای موری، لاتین مبتذل به عنوان زبان غالب در هر منطقه بازگشت.

تاریخ زبان اسپانیایی در اسپانیا

زبان رسمی کشور اسپانیا

اسپانیایی زبان رسمی اسپانیا است. این زبان همچنین به عنوان کاستیل نامیده می‌شود. یک زبان عاشقانه با منشاء در منطقه کاستیل اسپانیا به شمار می‌رود. دو گفتار عمده بر ایجاد زبان اسپانیایی تأثیر گذاشت: زبان عاشقانه قرون وسطایی پادشاهی کاستیل و گویش موذرابیک پادشاهی مسلمانان تولدو.با گسترش امپراتوری اسپانیا در قرن 16 در سراسر جهان، زبان آن‌ها نیز گسترش یافت. امروزه صدها میلیون نفر به عنوان زبان اصلی خود اسپانیایی صحبت می‌کنند. در اسپانیا ، تقریباً 88 درصد مردم به عنوان زبان مادری خود به آن نگاه کرده و 99 درصد قادر به صحبت آن هستند.

زبان رسمی کشور اسپانیا را در ویکی اسپانیایی بخوان!

اسپانیایی‌ها به چند زبان صحبت می‌کنند؟

زبان رسمی کشور اسپانیا، اسپانیایی (یا بهتر بگویم castellano) است و در همه جای کشور قابل درک است. بیشتر اوقات مردم اسپانیا از زبان خود به عنوان Castellano و نه اسپانیولی یاد می‌کنند. زیرا زبان دوم می‌تواند هر یک از زبان‌های دیگر صحبت شده در این کشور باشد. Castellano با توجه به تنوع فرهنگی اسپانیا به زبان‌های دیگر منحرف شده است و این مناطق بخش مهمی از میراث فرهنگی اسپانیا هستند.به عنوان یک قاعده‌ی کلی، شبه جزیره خانه‌ی پنج زبان مختلف است: آرانی، باسک، کاتالان، گالیسی و اسپانیایی. اما این بدان معنا نیست که همه اسپانیایی‌ها به این زبان‌ها مسلط هستند. در واقع اسپانیا از نظر سیاسی به مناطق مختلف تقسیم شده است. به همین خاطر این زبان‌ها در جوامع خودمختار اسپانیا رسمی و غیر رسمی هستند. برای پاسخ به این سوال که چند زبان در اسپانیا صحبت می‌شود  در اینجا مروری بر پرکاربردترین زبان‌ها به ترتیب نسل وجود دارد:

زبان کاستیلی

این زبان رسمی اسپانیا با بیش از 45 میلیون گوینده در سراسر کشور است. کلمه "Castilian" گاهی اوقات برای نشان دادن شکل استاندارد اسپانیایی مورد استفاده در اسپانیا استفاده می‌شود.

کاتالان ربان

این زبان رسمی منطقه شمال شرقی کاتالونیا و آندورا است. حدود 4،6 میلیون نفر از مردم کاتالان صحبت می‌کنند. از جمله در مناطق مجاور در فرانسه و جامعه والنسیا، جایی که معمولاً به آن والنسیایی می‌گویند. کاتالان نیز مشابه زبان مادری، یک زبان عاشقانه است و تقریباً 85 درصد مجموعه واژگانی خود را به ارث برده است.

گالیسی زبان

این زبان رسمی منطقه گالیسیا است که در گوشه شمال غربی اسپانیا واقع شده است. این زبان همچنین یک زبان عاشقانه است.اما با سایر زبان‌های اسپانیایی متفاوت است زیرا گالیسیا و پرتغال در قرون وسطی با هم متحد بودند. گالیسی زبان مادری 2.6 میلیون نفر در جامعه خودمختار گالیسیا است.

زبان باسک

این زبان رسمی کشور باسک است که در مرز شمالی اسپانیا واقع شده است. گاهی اوقات Euskara نامیده می‌شود. باسک تنها زبان در اسپانیا است که هیچ گونه ارتباطی با زبانهای رومانسی ندارد. در واقع، Euskara هیچ ارتباط عمومی با هیچ زبان دیگری ندارد و یکی از قدیمی ترین زبان‌ها در اروپا به شمار می‌رود. حتی قدیمی تر از لاتین. تخمین زده می‌شود که زبان باسکی، زبان مادریِ حدود 900000 نفر باشد.

زبان آرانی

این زبان در منطقه Val d'Aran در شمال شرقی اسپانیا صحبت می شود و از گویش گاسکونی اکسیتان گرفته شده است. مشخص است که آرانزی دارای مقام رسمی مشترک با اسپانیایی و کاتالان در منطقه است و 90 درصد از ساکنان آن را درک کرده و 65 درصد آنها صحبت می کنند.

زبان‌های مهاجرتی اسپانیا

تقریباً 6.1 میلیون نفر در اسپانیا در کشورهای مختلف متولد شده‌اند. این تعداد کمی بیش از 13 درصد جمعیت را شامل می‌شود. اکثریت این مهاجران از اتحادیه اروپا، آمریکای لاتین، مراکش، چین و روسیه آمده‌اند. این امر در زبان‌های مهاجر کشور منعکس شده است که عبارتند از: اسپانیایی آمریکای لاتین، بلغاری، اوکراینی، رومانیایی، عربی، انگلیسی، آلمانی، فرانسوی، ایتالیایی، پرتغالی، چینی و روسی.

زبانهای مهاجرتی اسپانیا

تور اروپا ؛ درچند روز به آن سفر کنید؟

زبان‌های اصلی خارجی اسپانیا

از بین زبان‌های خارجی که در اسپانیا صحبت می‌شود، سه زبان به ویژه نقش مهمی در جامعه اسپانیا دارند. زبان‌های خارجی اصلی اسپانیا انگلیسی، فرانسوی و آلمانی هستند. تقریباً 27 درصد مردم انگلیسی صحبت می‌کنند. برخی از انگلیسی زبانان متولد انگلیس هستند.برخی دیگر برای معاملات تجاری از زبان انگلیسی استفاده می‌کنند. 12 درصد از مردم فرانسه به زبان فرانسه صحبت می کنند.مانند انگلیسی، این یک زبان تجاری رایج است.

پرتغالی و اسپانیایی ؛ دو زبان اصلی عاشقانه از شبه جزیره ایبری

دو زبان اصلی عاشقانه از شبه جزیره ایبری، اسپانیایی و پرتغالی سرچشمه گرفته اند. به طور کلی در شکل‌های گفتاری استاندارد خود از درجه متوسطی از درک متقابل برخوردارند. اسپانیایی و پرتغالی دارای گرامرهای مشابه و اکثریت واژگان و همچنین تاریخ مشترک تأثیر عربی هستند. در حالی که بخش بزرگی از شبه جزیره تحت حاکمیت اسلام بود (هر دو زبان در سرزمین های اسلامی گسترش یافت)

برای سفر به اسپانیا باید چه زبانی را  بلد باشیم؟

چناچه قصد دارید به اسپانیا سفر کنید،می‌بایست زبان اسپانیایی را بلد باشید. درست است که زبان انگلیسی نیز در این کشور به چشم می‌خورد اما بهتراست زبان رسمی کشور اسپانیا <<اسپانیایی>> را یاد بگیرید. همچین اگر قصد دارید گردشگر اسپانیا باشید می‌توانید با تور اسپانیا به این کشور سفر کرده و لذت را به معنای واقعی کلمه حس کنید.

مقاله‌ی پیشنهادی: شرایط جدید صدور ویزای اسپانیا در دوران کرونا

درباره نویسنده...

مریم زنگنه

شاعر، نویسنده، گوگل شناس، عاشق گشت و گذار و گردشگری؛ عاشق هیجان توام با خلاقیت! همسفر من باشید تا با هم به اقصی نقاط ایران و جهان سفر کنیم.
Avatar
پست های تصادفی

نظرات خود را به اشتراک بگذارید

عضویت در خبرنامه

برای عضویت در خبرنامه می توانید رایانامه خود را در کادر زیر وارد کرده و آخرین مطالب و خبرهای سایت را در لحظه دریافت کنید.

با عضویت در خبرنامه سپند پرواز شرق از آخرین تورها ، تخفیف ها و مطالب خواندنی آگاه شوید .

.