Baby Came Back! Missed Out? Grab Your

مذهب اسپانیا ؛ مردم اسپانیا حق انتخاب دین دارند

طبق قانون اساسی اسپانیا، افراد برای انتخاب دین، آزاد هستند. در عمل، دولت و جامعه بزرگ اسپانیا به این آزادی احترام می‌گذارند. همچنین وزارت خارجه ایالات متحده، گزارشی از زندانیان مذهبی یا تغییر دین اجباری دریافت نکرده است. در زیر نگاهی داریم به برخی از رایج ترین مذهب اسپانیا. همچنین لازم به ذکر است که با تور اسپانیا می‌توانید بیشتر با مذهب اسپانیا آشنا شوید.

ابتدا بهتر است در رابطه با مذهب اطلاعاتی داشته باشید:

مذهب چیست؟

در واقع مذهب مجموعه‌ای از باورها، عملکردها و سیستم های سازمان یافته است که اغلب به اعتقاد و پرستش نیروی کنترل کننده مانند خدای شخصی یا موجودی ماوراء طبیعی دیگر مربوط می‌شود. در حالی که این یک تعریف اساسی است، درک‌های مختلفی از دین وجود دارد و همه ادیان بر اعتقاد به خدا، خدایان یا نیروهای ماوراء طبیعی متمرکز نیستند.مذهب غالباً شامل باورهای فرهنگی، جهان بینی، متون، پیشگویی‌ها ، مکاشفه‌ها و اخلاقیاتی است که برای اعضای یک جامعه ایمان خاص معنوی دارد. در واقع می‌تواند طیف وسیعی از اعمال شامل خطبه‌ها ، مناسک، دعا، مراقبه، اماکن مقدس، نمادها و... را شامل شود.

زیگموند فروید، روانکاو مشهور، دین را نوعی تحقق آرزوها توصیف کرد. با این حال، روانشناسی مدرن تصدیق می‌کند که دین می‌تواند نقش مهمی در زندگی و تجربیات افراد ایفا کند. حتی می تواند سلامت و رفاه را بهبود بخشد. در حقیقت، مطالعات نشان داده است که دین می‌تواند به افراد در ایجاد عادات سالم، تنظیم رفتارها و درک احساسات آنها کمک کند.

مذهب چیست؟

مذهبی که در کرونا رنگ شدید‌تری به خود گرفته است! دکتر فاسی در رابطه با مذهبش می‌گوید!

انواع مذهب

انواع مختلفی از ادیان وجود دارد، از جمله سنت‌های اصلی مذهبی جهان که به طور گسترده‌ای شناخته شده‌اند. برخی از این‌ها نشان‌دهنده توحید یا اعتقاد به خدای واحد است در حالی که برخی دیگر نمونه‌هایی از شرک یا اعتقاد به خدایان متعدد هستند.

برخی از انواع ادیان عبارتند از :

  1. بهایی
  2. بودیسم
  3. مسیحیت
  4. کنفوسیوس گرایی
  5. هندوئیسم
  6. ادیان بومی آمریکا
  7. اسلام
  8. جینیسم
  9. یهودیت
  10. راستافاریسم
  11. شینتو
  12. سکیسم
  13. تائوئیسم
  14. ادیان سنتی آفریقا
  15. دین زرتشت

از نظر مذهبی، انیمیسم اعتقاد به انسان‌های غیر الهی است. در حالی که توتمیسم شامل اعتقاد به ارتباط الهی بین انسان‌ها و جهان طبیعی است. از سوی دیگر طیف مذهبی بی خدایی است، که شامل اعتقاد به هیچ خدایی یا خدایان نیست. همچنین آگنوستیسیسم، که معتقد است وجود خدا یا خدایان ناشناخته است.حال که با مذهب و انواع آن آشنا شدید،در زیر به مذهب اسپانیا پرداخته و شما را با اعتقادات مردمان اسپانیا آشنا خواهیم کرد:

مذهب کاتولیک اسپانیا

حدود 67.4 درصد از مردم اسپانیا، مسیحیان کاتولیک روم هستند. دین مسیحی در امپراتوری روم در اسپانیا حضور چشمگیری داشته است. با این حال، حمله اعراب در سال 711 میلادی اسلام را به عنوان نیروی حاکم و رایج ترین دین باقی گذاشت. این روند تا سال 1492 میلادی پس از سال‌ها درگیری مذهبی بین مسلمانان و مسیحیان ادامه داشت. بعد از 1492 و تا به امروز، کاتولیک مذهب اسپانیا به صورت رسمی بوده است.اگرچه کاتولیک‌ها اکثریت قریب به اتفاق مردم را تشکیل می‌دهند. 61 درصد از این کاتولیک های خودشناس گزارش داده‌اند که اغلب در مراسم شرکت نمی‌کنند.در یک نظرسنجی از ارزش‌های اروپایی در سال 2008، تنها 3 درصد از مردم گزارش کردند که دین یکی از سه ارزش اصلی آنها است. به نظر می‌رسد که جمعیت اسپانیا در حال سکولاریزاسیون عمومی است که در سراسر اروپای غربی اتفاق می‌افتد.

مذهب کاتولیک اسپانیا

زوال کاتولیک در فرهنگ اسپانیایی

از نظر فرهنگی و سیاسی، اسپانیا دیگر به عنوان یک کشور کاتولیک شناخته نمی‌شود. دولت اسپانیا تصمیم گرفته است که کلیسا و ایالت را در این کشور جدا کند.  دو نمونه کلیدی از این موارد در قوانین ازدواج همجنسگرایان و سقط جنین است که هر دو در اسپانیا با وجود مخالفت با آموزه‌های کاتولیک، قانونی هستند.وقتی در اسپانیا هستید،  باید بدانید که هنوز در کشوری کاتولیک زندگی می‎کنید. همانطور که انگلیسی‌ها وقتی عطسه می کنند می گویند "برکت بده"، اسپانیایی‌ها نیز در شرایط مشابه می گویند "عیسی".  اینها همه گوشه‌ای از تاریخ ریشه دار کاتولیک است که در این کشور نقش بسته است.اگر با کسی در اسپانیا ملاقات می‌کنید، تصور نکنید فرهنگ اسپانیایی او به این معنی است که او کاتولیک خواهد بود. به احتمال زیاد اسپانیایی‌های جوان هیچ مذهبی ندارند.

راهنمای معرفی کشور اسپانیا به صورت کامل

موج بی دینی در اسپانیا

در حال حاضر بین 20 تا 22 درصد از مردم به عنوان ملحد یا آگنوستیک شناخته می‌شوند. این حرکت به سوی بی دینی با توسعه اقتصادی و اجتماعی و افزایش تحقیقات علمی و پیشرفت تحصیلی همراه است. روند افزایش سطح بی‌خدایی و آگنوستیک در اروپای غربی مشاهده می شود. این در مناطق شهری که افراد تمایل به تحصیلات بالاتر و سطح درآمد بیشتری دارند، بیشتر است. پس مذهب اسپانیا تقریبا رو به فراموشی‌ست!اسپانیا همچنین دارای تعداد قابل توجهی عبادتگاه برای ادیان زیر است:

  • اسلام
  • یهودیت
  • پروتستانتیسم و هندوئیسم

اما آنچه برای بسیاری از بازدیدکنندگان از اسپانیا این شگفت انگیز به نظر می‌آید تعداد زیاد مردم (به ویژه جوانان) مذهب اسپانیا را جدی نمی‌گیرند! بلکه تحت تاثیر فرهنگ اسپانیا هستند.

گروه‌های مذهبی اقلیت

ادیان اقلیت در اسپانیا شامل اسلام، یهودیت، مسیحیت پروتستان ، بهائی، هندوئیسم و ​​بودیسم، به همراه سایر تعداد کمتری هستند. تقریباً 3 تا 5 درصد از مردم یکی از این ادیان را دنبال می کنند. با توجه به رشد اقتصادی در اسپانیا، این کشور تعداد زیادی از مهاجران را پذیرفته است تا کمبود نیروی کار را پر کنند. این افزایش مهاجرت منجر به تغییر در انواع ادیان رایج در این کشور شده است. همچنین تغییر در زبان‌های گفتاری و شیوه‌های سنتی فرهنگی در این کشور دیده می‌شود. لازم است بدانید که مذهب اسپانیا دستخوش تغییر و تحولاتی گشته و پیروان پروتستان و اسلام در چند سال گذشته افزایش یافته‌اند.

زبان رسمی کشور اسپانیا چیست؟ اسپانیایی‌ها به چه زبانیصحبت می‌کنند؟

اسلام ؛ سریع‌ترین دین در حال رشد اسپانیا

اگرچه شیوه‌های مسیحیت پروتستان و اسلام در اسپانیا در سال‌های اخیر رشد کرده است. اما اسلام رشد سریع‌تری داشته است. همانطور که قبلاً ذکر شد، این به دلیل موج زیاد مهاجران به این کشور بوده است. اکثریت این مهاجران از مراکش و دیگر کشورهای آفریقایی هستند. در طول دهه 1980، مراکشی‌ها برای زندگی و کار در اسپانیا نیازی به اخذ ویزای اقامت نداشتند. بنابراین مهاجران زیادی را با خود همراه کردند. اسلام در حال حاضر با تقریباً 1.9 میلیون پیرو، که تقریباً 4 درصد از جمعیت جهان است، دومین مذهب اسپانیا است. پیروان اسلام بیشتر از کاتولیک‌ها در این کشور مذهب خود را فعالانه انجام می دهند. این می‌تواند منجر به تجدید حیات مشارکت مذهبی در برخی از مناطق اسپانیا شود.

اسلام ؛ سریع‌ترین دین در حال رشد اسپانیا

مقاله پیشنهادی : پایتخت اسپانیا ؛ شهر مادرید. آلا مادرید یا حالا مادرید؟

درباره نویسنده...

مریم زنگنه

شاعر، نویسنده، گوگل شناس، عاشق گشت و گذار و گردشگری؛ عاشق هیجان توام با خلاقیت! همسفر من باشید تا با هم به اقصی نقاط ایران و جهان سفر کنیم.
Avatar
پست های تصادفی

نظرات خود را به اشتراک بگذارید

عضویت در خبرنامه

برای عضویت در خبرنامه می توانید رایانامه خود را در کادر زیر وارد کرده و آخرین مطالب و خبرهای سایت را در لحظه دریافت کنید.

با عضویت در خبرنامه سپند پرواز شرق از آخرین تورها ، تخفیف ها و مطالب خواندنی آگاه شوید .

.