Baby Came Back! Missed Out? Grab Your

تابستان استانبول | از جشنواره‌ی موسیقی عشق تا مسابقه شنای قاره‌ای

از اواسط ماه ژوئن تا اواسط اکتبر گرمای تابستان به طور دائم در استانبول مستقر می‌شود. در طول تابستان استانبول، گرم ترین ماه‌ها جولای و آگوست است. زیرا درجه حرارت می‌تواند به 35 درجه سانتیگراد برسد. اما آیا این فصل برای سفر به استانبول فصل خوبی به حساب می‌آید؟ از چه مکان‌هایی می‌توان در تابستان استانبول دیدن کرد؟! برای پاسخ به این سوالات در ادامه با ما همراه باشید.

تابستان استانبول ؛ دریای سیاه یا مرمره؟

استانبولی‌ها معمولاً تعطیلات خود را در زادگاه خود یا در استراحتگاه‌های متعدد ترکیه می‌گذرانند.  در تابستان استانبول شهر از ساکنانش تخلیه می‌شود. ترافیک کاهش می‌یابد. رفت و آمد در شهر، لذت بردن از سواحل بسفر، دریای سیاه یا مرمره بسیار آسان می‌شود.در زیر لیستی از فعالیت‌هایی که مخصوصاً در تابستان، به ویژه در گرم‌ترین روزها انجام می‌توانید انجام دهید، مشاهده خواهید کرد:

قایق سواری ؛ لذتی بی بدیل

لذتی بیشتر از قایق سواری در یک روز گرم نیست! شما می‌توانید خلیج‌های کوچک را برای قایق سواری انتخاب کنید. حتی می‌توانید از رستوران‌هایی که در قایق‌ها واقع‌اند برای خوردن یک غذای لذیذ بهره ببرید.  

به ساحل یا استخر شنا بروید

استانبول با دریای سیاه و دریای مرمره هم مرز است. به ویژه در امتداد دریای سیاه، سواحل شنی زیادی خواهید یافت.در شهر نیز، استخرهای شنای متعددی وجود دارد. با این تفاوت که هزینه‌های پذیرش از سواحل گران تر است. اما این مزیت را دارد که بیشتر در قلب استانبول قرار دارند.

زندگی شهری و آب و هوای تابستان استانبول

می‌توانید از روزهای بسیار آفتابی و صاف لذت ببرید. همچنین تابستان استانبول زمان خوبی برای کنسرت در فضای باز و جشنواره های موسیقی است.  در تابستان استانبول شهر بسیار شلوغ و گردشگران و مردم محلی مشغول به خرید و گشت و گزار خواهند بود. توصیه می کنیم برای روزها و شب‌های گرم لباس تابستانی، لباس، تی‌شرت، لباس ساحلی و صندل به همراه داشته باشید.

در تابستان استانبول روزها کمی کوتاه‌تر اما بسیار طولانی می‌شوند. خورشید در حدود 20:25 غروب خواهد کرد. (حداکثر دمای متوسط: 28 درجه سانتی گراد - میانگین حداکثر دما: 20 درجه سانتی گراد)

تعطیلات عمومی ، جشنواره ها و رویدادها

در زیر تعطیلات عمومی و جشنواره‌های تابستان استانبول را مشاهده می‌کنید:

  • جشنواره بین المللی جاز استانبول
  • روز دموکراسی و همبستگی ملی (تعطیلات ملی - 15 جولای 2019)
  • جشنواره الکترونیک استانبول (جشنواره موسیقی)
  • جشنواره یک عشق (جشنواره موسیقی)
  • مسابقه شنای قاره ای بسفورس (bogazici.olimpiyatkomitesi.org.tr)

مکان‌های برتر استانبول از نگاه گردشگران

شما می‌توانید تقویم نمایشگاه‌ها و رویدادهای منتخب مکان‌های برتر استانبول را از زیر دنبال کنید.

  • موزه هنرهای مدرن استانبول در بیوگلو (هنر، نمایشگاه، فیلم)
  • موزه پرا در تقسیم (هنر، نمایشگاه، فیلم)
  • موزه ساکیپ سابانچی در امیرگان (هنر، نمایشگاه، فیلم)
  • سالن IKSV در Beyoglu (کنسرت)
  • بومونتیادا در شیشلی (کنسرت، تئاتر)
  • Akbank صنعت در تقسیم (هنر، نمایشگاه، فیلم، کنسرت)
  • PSM Zorlu در بشیکتاش (کنسرت، موزیکال)
  • 10 جاذبه برتر استانبول در جولای 2021
مراکز خرید در استانبول ، از ارزان‌ترین تا با کیفیت‌ترین اجناس 

جذاب‌ترین مکان‌هایی را که پیشنهاد می‌کنیم در تابستان استانبول از آن دیدن کنید، در زیر برای شما لیست کرده‌ایم:

موزه ایاصوفیه ؛ موزه مشهور جهان

قدمت این موضوع به 325 سال قبل باز می‌گردد. این کلیسا به عنوان یکی از بزرگترین آثار معماری جهان اعلام شده و به عنوان هشتمین شگفتی جهان پذیرفته شده است.

موزه کاخ توپکاپی

این کاخ شرقی باشکوه و یکی از بزرگترین آثار معماری جهان است. این موزه که زمانی محل سکونت سلاطین عثمانی بود، یکی از غنی‌ترین موزه‌های جهان به شمار می‌رود.این موزه بهترین نمونه‌های صحافی، جواهرات و جعبه سازی، کتیبه‌ها و همچنین بهترین مجموعه چینی جهان را در خود جای داده است.

شهرگردی با اتوبوس توریستی دو طبقه!

 پیست بزرگ اتوبوس استانبول با 19 ایستگاه و حداقل 46 جاذبه (28 مکان دیدنی، 15 جاذبه و 3 مکان خرید) در دو خط تنها با یک بلیط خدمات ارائه می‌دهد. این یک راه ارزان برای کشف مناطق محبوب استانبول است که نمی توانید در یک روز پیاده روی کنید و ببینید. این مکان در مناظر محبوب و در امتداد مناطق و محله‌های جالب و متفاوت استانبول حرکت می‌کند.اتوبوس گشت و گذار هر 30/60 دقیقه حرکت می‌کند و به شما امکان می دهد محبوب ترین مناظر محبوب را در امتداد مناطق و محله‌های جالب و متفاوت شهر مشاهده کنید. و چه عالی که می توانید این کار را در چند ساعت انجام دهید!

از اورتاکوی دیدن کنید و از کافه‌های فضای باز کنار بسفر لذت ببرید

اورتاکوی محله‌ای محبوب، پرجنب و جوش و زیبا در بشیکتاش است که درست در کنار بسفر و زیر پل بسفر واقع شده است. قدم زدن در اطراف اورتاکوی اسکائور، تماشای جمعیت، استراحت و نوشیدن چای یا قهوه در کافه‌ها و رستوران‌های مختلف در کنار تنگه بسفر از جاذبه های اصلی اینجاست.

بهترین زمان سفر به استانبول

بهترین زمان برای سفر به استانبول از مارس تا می و بین سپتامبر و نوامبر است. این زمانی است که جمعیت در جاذب‌های شهر قابل کنترل است. نرخ اتاق‌ها متوسط و دمای روز به طور کلی معتدل خواهد بود. دسامبر تا فوریه، در عین حال، ارزان ترین ماه‌ها برای سفر است. اما شرایط بارانی، برفی و سرد استانبول از لذت بردن گردشگران می‌کاهد.بدین معناست که شما مجبورید در طول اقامت خود لباس هوای سرد بپوشید و با خود چتر به همراه داشته باشید.

مقالات پیشنهادی

بهار استانبول

پاییز استانبول

تور استانبول

درباره نویسنده...

مریم زنگنه

شاعر، نویسنده، گوگل شناس، عاشق گشت و گذار و گردشگری؛ عاشق هیجان توام با خلاقیت! همسفر من باشید تا با هم به اقصی نقاط ایران و جهان سفر کنیم.
Avatar
پست های تصادفی

نظرات خود را به اشتراک بگذارید

عضویت در خبرنامه

برای عضویت در خبرنامه می توانید رایانامه خود را در کادر زیر وارد کرده و آخرین مطالب و خبرهای سایت را در لحظه دریافت کنید.

با عضویت در خبرنامه سپند پرواز شرق از آخرین تورها ، تخفیف ها و مطالب خواندنی آگاه شوید .

.