Baby Came Back! Missed Out? Grab Your

پاییز استانبول | دربرگ ریزونای پاییز کی چشم به راه نشسته؟

پاییز در شهر استانبول از اوایل مهر تا اواخر آذر می‌باشد. مناطق مرکزی شهر دوباره پر شده و زندگی پر جنب و جوش و شلوغ استانبول دوباره ظاهر می‌گردد.فصل پاییز همچنین فصل ایده آل برای بازدید از استانبول است زیرا نه خیلی گرم است و نه خیلی سرد. علاوه بر این، تعداد زیادی رویداد در سراسر شهر برگزار می‌شود. پاییز استانبول را این بار از عینک سپند پرواز شرق مشاهده نمایید.در حقیقت بهترین زمان برای سفر به استانبول بهار و پاییز است. در این ماه‌ها ، آب و هوا ایده آل است. اما این به این معنا نیست که شما نباید در تابستان یا زمستان برای سفر یا تعطیلات به استانبول سفر نکنید. استانبول در طول سال خوب است.اما هر فصل مزایا و معایب خود را دارد.

در اینجا فعالیت‌هایی است که به شما توصیه می کنیم در پاییز استانبول آن‌ها را از دست ندهید:

گردش در شهر ؛ دور شدن از افکار منفی

جدا از فعالیت‌های معمول گردشگری مانند بازدید از بناها، پاییز فصل مناسبی برای گردش در شهر و گم شدن در خیابان‌های کوچک و جذاب استانبول است.

قدم زدن در پاییز استانبول ؛ خزانی فراموش نشدنی

 به مناطقی بروید که در راهنماهای معمولی ذکر نشده است. به عنوان مثال، سواحل تنگه بسفر، با وجود اینکه جذاب‌ترین منطقه در شهر است، چندان مورد بازدید گردشگران قرار نمی‌گیرد. مناطقی از جمله:

  • Bebek
  • Arnavutköy
  • Yeniköy یا Emirgan نیز ارزش بازدید دارند.

هنر خیابانی را از طریق شهر کشف کنید

استانبول نیز شهری در حال ظهور در دنیای هنر خیابانی است. برخی از محله ها کاملاً با نقاشی‌های دیواری پوشانده شده‌اند.مانند: Karaköy. یک منطقه مرکزی بسیار زیبا و مملو از کافه‌های کوچک، کارگاه‌های طراحی و فروشگاه های نقاشی‌های مفهومی. همچنین در ارتفاعات ناحیه کادیکوی در یلدیرمنی ، یک منطقه کامل اختصاص یافته به نقاشی‌های دیواری وجود دارد که در آن هنرمندان بین المللی توسط شهر دعوت شده‌اند تا هنر خود را بر روی دیوارهای محله نشان دهند.برخی از هنرمندان مانند JR یا TwoOne رد پای خود را روی دیوارهای شهر گذاشته‌اند.

هوای تازه را دریافت کنید

استانبول شهری است که دارای دو دریا، کوه و جنگل است. اکوسیستم این شهر بسیار متنوع بوده و برای دریافت هوای تازه بهترین مکان است.

قدم زدن در جنگل بلگراد

 این جنگل زمانی از سمت اروپایی بسفر تا بلگراد امتداد داشت. امروزه، اگرچه شهرنشینی بی رویه و پروژه‌های بزرگ پیشنهاد شده توسط دولت انجام شده است. اما در شمال استانبول منطقه‌ای پر از  درخت وجود دارد و پیاده روی امکان پذیر است.

روستای کوچک Anadolu Kavağı در بسفر را بیابید

Anadolu Kavağı شمالی‌ترین روستای بسفر است. تقریباً فقط با قایق می توان به آن دسترسی داشت زیرا در یک منطقه نظامی واقع شده است. هنگامی که آنجا هستید می‌توانید به بالای تپه به ویرانه‌های قلعه بیزانس یورگوس صعود کنید. این منطقه چشم اندازی 360 درجه فوق العاده از شهر و دهانه دریای سیاه ارائه می‌دهد.این روستا در جنگل واقع شده است و رستوران‌های ماهی جذاب زیادی در کنار آب وجود دارد. برای رسیدن به آنجا، عملی‌ترین راه این است که قایق های توریستی را از کاباتاس یا بشیکتاش ببرید. آن‌ها قایق‌های کم وبیش راحتی هستند و ساعت 3:30 در روستا توقف می‌کنند که کمی طولانی است، اما هنوز مقرون به صرفه ترین گزینه است ( 20 TL برای هر نفر).

آشپزی عثمانی را بشناسید

 5-6 سال است که سرآشپزهای ترک غذاهای شاهنشاهی دربار سلطان را مرور می کنند. در اینجا آدرس های خوبی برای خوردن غذاهای امپراتوری عثمانی علاوه بر بخش رستوران‌ها آمده است. در زیر به هریک از آن‌ها اشاره می‌کنیم:

Asitane

متخصص آشپزی قصر، سرآشپز Asitane منوی خود را بر اساس "کتاب جشن ها" تهیه کرده است که متعلق به سال 1539 است. این غذاها، غذاهایی مانند:

  • سوپ شاه بلوط
  • کالاماری پر شده با میگو
  • بریانی باس دریایی و بسیاری دیگر را ارائه می‌دهد.

غذاهای خوشمزه این رستوران در سمت راست کلیسای چورا واقع شده است. کلیسایی متعلق به قرن پنجم که به مسجد تبدیل شده و اکنون موزه ای است که بهترین موزاییک های استانبول را ارائه می دهد. 

مطبا: ("چاپ" به زبان ترکی)

غذاهای لذیذ عثمانی ارائه می‌دهد. درست در پشت ایاصوفیه، این رستوران مناظر خیره کننده‌ای از مناره‌های شهر قدیمی را ارائه می‌دهد. منو جالب و معتبر است. در واقع، فقط از مواد اولیه قدیمی در آنجا استفاده می‌شود. بنابراین پس از فتح جهان جدید، قدمت محصول را پیدا نخواهید کرد!

www.matbahrestaurant.com

فصل پاییز نیز فصل ماهی در استانبول است. شما می‌توانید ماهی تازه از دریای سیاه یا دریای مرمره را به عنوان:

  • لوفر (تمدنود بلوز) 
  • پالاموت (bonito) 
  • کالیچبالک (شمشیر ماهی) 
  • مرکان (ماهی سنجد) و در ماه نوامبر مقداری uskumru تازه (ماهی خال مخالی) را در رستوران‌ها سفارش دهید.

خرید در استانبول

استانبول همچنین یک مقصد خرید است. علاوه بر همه مارک‌های بین المللی لوکس یا prêt-port-porter ،در اطراف بسیاری از مراکز خرید یا مناطق شهر) ، صنعت مد محلی رونق می‌گیرد!

مراکز خرید در استانبول ؛ از ارزان‌ترین تا بهترین مراکز خرید

طراحان ترک را بشناسید

در سال‌های اخیر، بخش نساجی در ترکیه پیشرفت چشمگیری داشته است. این کشور از یک تولید کننده ساده خرده فروشان بزرگ خارجی به یک کشور صادر کننده تبدیل شد. در طول اقامت شما در استانبول، می‌توانید به مراکر خرید در استانبول از جمله :

  • نیشانتاسی 
  • بی بیک
  •  خیابان Serdar-i Ekrem به عنوان Les Benjamins ، Dice Kayek 
  • Arzu Kaprol یا Atıl Kutoğlu مراجعه نمایید.

برگ ریزونای پاییز استانبول ؛ کی چشم به راه نشسته؟

هنوز کارهای زیادی وجود دارد که می‌توانید در طول اقامت خود انجام دهید. مانند سر زدن به موزه‌های بزرگ شهر، بازدید از حمام محلی. از شما دعوت می‌کنیم تجربیات خود را در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید! در صورت داشتن هرگونه سوال و مشاوره برای اقامت خود در استانبول، از تماس با ما دریغ نکنید.

مشاهده تور استانبول 

درباره نویسنده...

مریم زنگنه

شاعر، نویسنده، گوگل شناس، عاشق گشت و گذار و گردشگری؛ عاشق هیجان توام با خلاقیت! همسفر من باشید تا با هم به اقصی نقاط ایران و جهان سفر کنیم.
Avatar
پست های تصادفی

نظرات خود را به اشتراک بگذارید

عضویت در خبرنامه

برای عضویت در خبرنامه می توانید رایانامه خود را در کادر زیر وارد کرده و آخرین مطالب و خبرهای سایت را در لحظه دریافت کنید.

با عضویت در خبرنامه سپند پرواز شرق از آخرین تورها ، تخفیف ها و مطالب خواندنی آگاه شوید .

.