Baby Came Back! Missed Out? Grab Your

بهار استانبول | تقدیر و تشکر از لاله‌ها برای پانزدهمین بار!

بهار یکی از زیباترین زمان‌های سفر به استانبول است. دما در این فصل افزایش می‌یابد، اما هنوز خیلی گرم نشده است. شما می‌توانید از تراس‌های باز و فعالیت‌های فضای باز لذت ببرید. شهر به ویژه در ماه آوریل با گل لاله‌ها شکوفا شده و رنگارنگی بهار را به چشم خویشتن خواهید دید. در بهار استانبول می‌توانید پیاده روی زیبا، ورزش، قایق سواری و مهمتر از همه، زمان خوبی برای اشتراک گذاری داشته باشید.

بهار استانبول ؛ انعکاس زیبای لحظات خوش

بهار استانبول زمان ایده آل برای لذت بردن از پیاده‌روی در شهر است. استانبول، این مگاپولیس بزرگ با بیش از 16 میلیون نفر جمعیت که در دو قاره واقع شده است یک شهر منحصر به فرد در جهان است. تنوع زیاد محله‌های آن مدام به شما یادآوری می‌کند که شما در چهار راه شرق و غرب هستید. در طول پیاده روی خود، مجذوب زندگی مشترک افرادی با سبک کاملا متفاوت خواهید شد. ما ایده‌های بازدید روزانه را برای شما لیست کرده‌ایم. همچنین پیاده‌روی‌های گروهی کوچکی را برای شما ترتیب می‌دهیم تا از هر زاویه استانبول را کشف کنید.

مراکز خرید در استانبول ؛ می‌دانیم که به دنبالش بوده‌اید پس همین ابتدا این مراکز را به شما هدیه می‌دهیم!

بهار استانبول ؛ جشنواره باشکوه لاله‌ها

ما به شما توصیه می‌کنیم پس از چند روز بازدید، در یکی از پارک‌های شهر هوای تازه بخوریدتا مشامتان پر از عطر بهاری گردد. بهار فصل لاله‌ها در استانبول است. هر سال از 9 آوریل تا 30 آوریل جشنواره باشکوه لاله‌ها برگزار می‌شود. حیف نیست آن را از دست دهید؟

پی نوشت: اگرچه اغلب تصور می‌شود که لاله از هلند می‌آید. اما در زمان امپراتوری عثمانی توسط ترکها در اروپا وارد شده است و همچنین نماد سلاطین است. در آثار هنری دوره عثمانی می توانید تصاویر لاله های زیادی پیدا کنید. امروزه لاله‌ها نماد شهرداری استانبول هستند.

تقدیر و تشکر از لاله‌ها!

برای گرامی‌داشت این گل مقدس، شهرداری جشنواره را بیش از 15 سال برگزار کرده است که طی آن، شهر به ویژه پارک‌ها با لاله‌ها مزین شده است. در سال 2016 ، 20 میلیون پیاز از 211 گونه مختلف کاشته و با دست نگهداری شد.این جشنواره در اکثر پارک‌های شهر برگزار می‌شود.  پارک مورد علاقه اکثر توریست‌ها پارک امیرگان با بیش از 2 میلیون لاله است که در شمال بسفر واقع شده است. پارک ییلدیز با 800000 لاله که بین مناطق بشیکتاش و اورتاکوی واقع شده است نیز از زیباترین پارک‌ها به حساب می‌آید. همچنین می‌توانید لاله ها را در سراسر شهر مشاهده کنید. به ویژه در خیابان اصلی در ساحل بین فرودگاه آتاتورک سابق و شهر قدیمی.

جشنواره پنیر در استانبول ؛ یعنی زاغ از پنیرش دست کشید؟

از جشنواره پنیر در مرکز کنگره استانبول از 18 تا 21 آوریل دیدن کنید. این اولین بار است که این جشنواره در استانبول برگزار می‌شود. فعالیت‌های مختلفی در نظر گرفته شده است، مانند نمایش پنیر، کنسرت، فعالیت‌های کودکان ، مجسمه‌های بزرگ پنیر و غیره.

بهار استانبول را برای دویدن در بسفر انتخاب کنید

این سوالی است که اغلب از ما می‌پرسند: "کجا می‌توانیم در استانبول با خیالی راحت بدویم؟" در واقع، جنبه تپه‌ای شهر مکان ایده آلی برای دویدن در نگاه اول نیست. با این حال، با کمی انگیزه ، می‌توانید به ساحل بسفر بروید و به ساکنان استانبول بپیوندید که به طور فزاینده ای مشغول این فعالیت هستند. بهترین مکا‌نها برای دویدن بین Kuruçeşme و Rumelihisarı با فاصله‌ی (4.4 کیلومتر) است.

یک کروز در بوسفورس داشته باشید

تنگه بسفر تنگه‌ای است که شهر را به دو قسمت تقسیم می‌کند. اما اروپا و آسیا، سبزترین قسمت شهر است. در بهار، یک سفر دریایی در بسفر ضروری است که در طول تعطیلات خود در استانبول انجام دهید. از طریق آب می‌توانید وسعت شهر را درک کرده و کاخ های عثمانی، آسمان خراش های شمال استانبول و ویلا آن، "یالی" هم مرز با بسفر را تحسین کنید.

جزایر پرنسس را در بهار استانبول کشف کنید

این زمان از سال برای رفتن به مجمع الجزایر پرنس بسیار خوب است. آنها تنها یک ساعت با استانبول در دریای مرمره فاصله دارند. اتومبیل یا سایر وسایل نقلیه موتوری در تمام مجمع الجزایر ممنوع است و در روزهای هفته در این فصل، هنوز توسط گردشگران تردد نمی‌شود.برای رسیدن به آنجا دو انتخاب دارید: با کشتی عمومی به آنجا بروید یا قایقرانی را انتخاب کنید.

پایان فصل فوتبال را در بهار استانبول از دست ندهید

به محض ورود به استانبول، بلافاصله متوجه می‌شوید که فوتبال در جامعه ترکیه از اهمیت بیشتری نسبت به دین برخوردار است. زیرا همه اقشار جامعه را گرد هم می‌آورد. از رئیس جمهور جمهوری ترکیه گرفته تا راننده تاکسی و حتی زنان! همه درباره فوتبال و تیم مورد علاقه خود نظری دارندآهنگ‌های حامیان، پرچم‌ها، رقص‌های tifo نمایشی به یاد ماندنی را ارائه می دهند که فراموش نخواهید کرد!

از جشنواره های موسیقی و رویدادهای بهاری لذت ببرید

در طول بهار جشنواره‌های زیادی در فضای باز در استانبول برگزار می‌شود. به یاد داشته باشید که بلیط خود را از قبل رزرو کنید زیرا این رویدادها بسیار محبوب بوده و همیشه پر هستند.

یک تور هلیکوپتر بگیرید

پرواز کنید و استانبول را از هوا کشف کنید! این احتمالاً بهترین راه برای درک وسعت شهر و همچنین گذراندن یک لحظه فراموش نشدنی است. درست است تور هلیکوپتر کمی گران است، اما اگر می‌توانید از عهده آن برآیید، سفر را توصیه می کنیم!

جشنواره بین المللی رقص ؛ جذابیتی فراموش نشدنی در بهار استانبول

امسال برای هشتمین بار، از 27 مارس تا 1 آوریل، می‌توانید از یکی از محبوب‌ترین جشنواره های رقص لاتین در سراسر جهان لذت ببرید. جشنواره بین المللی رقص میزبان بیش از 5000 رقاص از 80 کشور جهان است. این رویداد در هتل سبز پارک و مرکز همایش برگزار می‌شود. همه چیز با یک مهمانی آغاز می شود. به دنبال آن مهمانی‌ها، کنسرت‌های زنده، مسابقات و نمایش‌هایی که توسط هنرمندان و گروه‌های معروف رقص از ایالات متحده، آمریکای جنوبی، هلند، اسپانیا، فرانسه ، بالکان و غیره اجرا می‌شود.

جشنواره فیلم استانبول

سی و هشتمین جشنواره فیلم استانبول امسال از 5 تا 16 آوریل برگزار می‌شود. بازدیدکنندگان این فرصت را خواهند داشت تا تاثیرگذارترین فیلم‌های سراسر جهان را تماشا کنند. در اینجا برخی از عناوینی که می‌توانید تماشا کنید عبارتند از:

  • 12 روز
  • یک فصل در فرانسه
  • جزر و مد
  • کوبی
  • سالهای طلایی و هانا.

 برنامه فیلم همچنین با یک برنامه موسیقی همراه است که شامل ارکستر فیلارمونیک تکفن و دانیل مولر شوت، ارکستر فیلارمونیک لوکزامبورگ و یوجا وانگ، ارکستر فیلارمونیک شانگهای و فضیل است.

جشنواره‌های غذا ؛ تجربه‌ای لذیذ که طعمش زیر زبانتان می‌ماند

استانبول به عنوان یک مکان فوق‌العاده برای غذای خوشمزه، چیزهای زیادی برای ارائه دارد. در استانبول جشنواره‌ها و رویدادهای غذایی کمی وجود دارد که می‌توانید به جز مکان‌های معمول غذایی در اطراف شهر، از آنها دیدن کنید.

هر هفته در ماه‌های مارس و آوریل به جشنواره یکشنبه در Four Seasons در هتل بسفر بپیوندید. آنها در این رستوران به سبک بوفه، صبحانه را به سطح کاملاً جدیدی می‌رسانند. طعم پیتزا، ماکارونی، ساشیمی، صدف یا کباب ترکی که توسط آشپز اجرایی ساواس آیدیمیر و تیمش تهیه شده است، بسیار لذیذ است.

از شهر به طور کامل لذت ببرید

بهار استانبول زمانی‌ست که می‌توانید از زیبایی‌های استانبول به طور کامل بهره ببرید، در لحظه زندگی کنید و شهر را زیر و رو کنید. برسید به بهترین نقاط شهر و حس خوب را درون شش‌هایتان روانه کنید. هر شهری ارزش یکبار دیدن را دارد.

مشاهده تور استانبول

درباره نویسنده...

مریم زنگنه

شاعر، نویسنده، گوگل شناس، عاشق گشت و گذار و گردشگری؛ عاشق هیجان توام با خلاقیت! همسفر من باشید تا با هم به اقصی نقاط ایران و جهان سفر کنیم.
Avatar
پست های تصادفی

نظرات خود را به اشتراک بگذارید

عضویت در خبرنامه

برای عضویت در خبرنامه می توانید رایانامه خود را در کادر زیر وارد کرده و آخرین مطالب و خبرهای سایت را در لحظه دریافت کنید.

با عضویت در خبرنامه سپند پرواز شرق از آخرین تورها ، تخفیف ها و مطالب خواندنی آگاه شوید .

.