Baby Came Back! Missed Out? Grab Your

چرا توریست‌ها جذب پوکت می‌شوند؟

کارهای واقعا به یاد ماندنی زیادی برای انجام دادن در پوکت وجود دارد. این جزیره دارای یک شهر قدیمی تاریخی زیبا، مناظر عالی و جاذبه‌های فرهنگی نمادین است. همچنین پایگاه خوبی برای کاوش در جزایر مجاور و جاذبه‌های دیدنی آن‌هاست. این مکان‌ها شامل مکان‌های مشهور جهانی مانند خلیج فانگ نگا و جزایر فی‌فی می‌شوند. اگر بپرسید چرا توریست‌ها جذب پوکت می‌شوند علت آن زیبایی خیره‌کننده‌ای است که بر این شهر چیره شده است.

درباره شهر خلاق

پوکت که در جنوب شرقی تایلند واقع شده است، بزرگترین جزیره دریای آندامان است که جمعیتی بالغ بر 390000 نفر را در خود جای داده است. در اینجا، فرهنگ آشپزی سنتی به عنوان یک توانمند برای گفتگوی بین فرهنگی و بین نسلی دیده میشود و در طول سال ها، از تبادل فرهنگی و دانش غنی بهره مند شده است. در حالی که بخش خوراک شناسی سهم قابل توجهی از 3.6 میلیارد دلار را در اقتصاد محلی ثبت می‌کند، تلاش‌های مهمی برای اجرای برنامه تولید و بهره برداری متعادل تر، سازگار با محیط زیست و پایدارتر در اطراف منابع غذایی محلی انجام شده است.

شهر قدیمی پوکت که در سال 2004 به طور رسمی به شهر پوکت ارتقا یافت، یک مرکز تاریخی در پوکت است که در طول رونق معدن قلع در پایان قرن نوزدهم تأسیس شد. اگرچه شهر پوکت کوچک است، اما میزبان بسیاری از عمارت‌های معماری عالی به سبک استعماری چین، خانه‌های فروشگاهی با کناره‌های بازی در کنار خیابان، زیارتگاه‌های چینی و معابد بودایی است. بنابراین، این شهر قدیمی در پوکت به یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری تبدیل شده است، به ویژه کسانی که مایلند ساختارهای معماری و خلاقیت مردم تایلند را تماشا کنند.

شهر پوکت با افتتاح بسیاری از رستوران‌های محبوب، کافی‌شاپ‌ها، بوتیک‌ها، بارها و موارد دیگر تا حد زیادی تکامل یافته و به یک مرکز تجاری تبدیل شده است. این مکان با مکان هایی برای استراحت و استراحت پس از غروب خورشید فضای جالبی پیدا می کند. گردشگران عاشق قدم زدن در منطقه و بازار شبانه شهر قدیمی پوکت با فروشگاه‌هایی در دو طرف بلوار هستند. خیابان پیاده روی پوکت یک رویداد محبوب است که هر یکشنبه در جاده تالانگ برگزار می شود و هزاران بازدید کننده را به خود جذب می کند.

راهنمای سفر به تایلند؛ چرا ایرانی‌ها به تایلند سفر می‌کنند؟

جاذبه های گردشگری شهر پوکت؛ چرا توریست‌ها جذب پوکت می‌شوند

برخلاف بسیاری از مراکز استانی تایلند، شهر پوکت شخصیت خاص خود را دارد و به‌خاطر معماری‌های غنی تاریخی از زیارتگاه‌ها، معابد با کافه‌های پرآذین و عجیب، چاپخانه‌های کوچک و موزه‌ها شهرت دارد. این سازه‌ها علیرغم اینکه ساختمان‌های قدیمی هستند، به دلیل سبک منحصربفرد، تزیینات و طراحی منحصر به فرد گذشته، از حیرت باز نمی‌مانند.

مکان‌های معروف شهر پوکت برای بازدید

شهر پوکت مکان‌های زیادی دارد که ارزش بازدید و کاوش را در یک تور پوکت روزانه یا عصرگاهی پس از غروب خورشید دارد. یکی از مغازه‌های قابل توجه در این شهر، بازار Amulet برای خرید مجسمه‌های بودا است. با این حال، این تور نمی‌تواند به طور کامل به کاوش در معماری های باشکوه چینی-پرتغالی و خیابان واکینگ در جاده تالانگ و سایر بلوارها بپردازد. از دیگر مکان‌های محبوب می‌توان به موزه Trickeye پوکت، سیام نیرامیت پوکت، موزه تایلندی هوآ، معبد چینی جوی توئی، معبد بنگ نیو و دیدگاه کائو رانگ در این شهر اشاره کرد.

درباره پوکت؛ بهترین زمان سفر به پوکت

در پوکت، می‌توانید از درختان نخل، شهرهای پرجنب‌وجوش، و دریاهای درخشان لذت ببرید. حتی در فصل باران های موسمی، ممکن است فقط یک یا دو بار در روز باران ببارد. شخص آزاد است که از درختان نخل، شهرهای پر جنب و جوش و دریاهای درخشان لذت ببرد.

فصل باران‌های موسمی: اواسط ماه مه تا اکتبر

پوکت برای هر بودجه‌ای با صدها هتل برای انتخاب، زندگی شبانه پر جنب و جوش، و انتخاب عالی از گزینه های غذاخوری، چیزی دارد.

  • سواحل: پوکت بیش از 30 سواحل از جمله ساحل پاتونگ، کاتا، کارون و کامالا دارد.
  • پوکت همچنین نفوذ چینی زیادی دارد، بنابراین می‌توان زیارتگاه‌های چینی و رستوران‌های چینی زیادی را در اطراف شهر دید که بر تنوع آشپزی آن افزوده است.

سواحل گرمسیری

بخش بزرگی از این که چرا مردم برای آمدن به تایلند انتخاب می کنند، استراحت در سواحل معروف جهان است.

ساحل پاتونگ

ساحل پاتونگ طولانی‌ترین ساحل پوکت است و یکی از زیباترین آن‌ها بود. زمانی این یک خلوتگاه آرام از جهان بود. امروزه طعم آن تغییر کرده است زیرا توسعه و گردشگری آن را به یکی از شلوغ ترین سواحل کشور تبدیل کرده است.

  • طولانی ترین: ساحل پاتونگ طولانی ترین ساحل پوکت است
  • شلوغ: بسیار توسعه یافته و توریستی است.
  • استراحتگاه های زیادی در سراسر جاده ساحلی وجود دارد که می‌توانید یکی از آنها را انتخاب کنید، از جمله آماری پوکت - یکی از بهترین هتل‌های جزیره.

بهترین هتل‌های پوکت

  • Sugar Marina Resort - NAUTICAL - ساحل کاتا
  • آنگزانا لاگونا پوکت
  • هتل Horizon Karon Beach Resort & Spa

بهترین کارها برای انجام در پوکت

  • کیپ پرومتپ
  • بازدید از بودای بزرگ
  • ساحل نای هارن
جاذبه‌های توریستی پوکت، در پوکت به کجا سفر کنیم

فرهنگ و آداب و رسوم

تایلندی زبان رسمی تایلند و جزیره آن پوکت است، اما متوجه خواهید شد که اکثر اپراتورهای توریستی به زبان انگلیسی مسلط صحبت می‌کنند. با این حال، ممکن است بخواهید یک کتاب عبارات تایلندی را فقط برای ایمن بودن همراه داشته باشید. برخی از عباراتی که ممکن است بخواهید حفظ کنید عبارتند از: "Hello," sa wat dee; "چطوری؟" sa baai dee reu; و "متشکرم"، kòp kun maak. هنگامی که با رانندگان مختلف تاکسی یا توک توک در حال ارتباط هستید، ممکن است بخواهید آدرس مقصد خود را به زبان تایلندی به آنها نشان دهید، به خصوص اگر به مکان‌هایی سفر می‌کنید که خارج از مسیر معمولی هستند.

در نهایت:  آیا برای سفر به پوکت نیاز به ویزای تایلند داریم؟

درباره نویسنده...

مریم زنگنه

شاعر، نویسنده، گوگل شناس، عاشق گشت و گذار و گردشگری؛ عاشق هیجان توام با خلاقیت! همسفر من باشید تا با هم به اقصی نقاط ایران و جهان سفر کنیم.
Avatar
پست های تصادفی

نظرات خود را به اشتراک بگذارید

عضویت در خبرنامه

برای عضویت در خبرنامه می توانید رایانامه خود را در کادر زیر وارد کرده و آخرین مطالب و خبرهای سایت را در لحظه دریافت کنید.

با عضویت در خبرنامه سپند پرواز شرق از آخرین تورها ، تخفیف ها و مطالب خواندنی آگاه شوید .

.