Baby Came Back! Missed Out? Grab Your

سفر به ترکیه در زمان کووید -19: هر آنچه باید قبل از رفتن بدانید

آیا شما نیز می‌خواهید در دوران کرونا به شهرهای جذاب ترکیه مثل استانبول یا آنتالیا سفر کنید؟ آیا برای شما هم مهم است بدانید اوضاع کرونا در ترکیه به چه شکل است و چه محدودیت‌هایی برای سفر به ترکیه وجود دارد و یا چه پروتکل‌های بهداشتی در ترکیه در دوران کرونا لحاظ می‌شود؟ اگر قصد دارید در دوران کرونا به ترکیه سفر کنید، در اینجا مواردی است که به دردتان می خورد و باید قبل از تور ترکیه بدانید.

 

 اصول اولیه که قبل از سفر به ترکیه باید بدانید

تور استانبول

ترکیه در نیمه اول سال 2021، فشار زیادی را به دلیل بیاری متحمل شد که منجر به قرنطینه 17 روزه در پایان آوریل شد، اما هم اکنون کاهش محدودیت ها را آغاز کرده است. مقررات منع رفت و آمد شبانه و قرنطینه را لغو کرده و به طور آزمایشی همه جا بازگشایی شده است.

این کشور با شهرهای پررونق، سازه‌های دیدنی باستانی و آثار و چشم اندازهای فوق‌العاده زیبا برای کشف و تماشا به علاوه سواحل دیدنی از دیرباز مورد علاقه گردشگرانی بوده است که به دنبال یک سفر تابستانی غیرمعمول هستند.

چه کسانی می‌توانند به ترکیه سفر کنند؟

در ابتدا باید این موضوع را بدانید که دولت ترکیه مردم هیچ کشوری را از سفر به ترکیه در دوران کرونا منع نکرده است و هیچ کسی بنا بر ملیتی که دارد، برای سفر به ترکیه در دوران کرونا منع نمی شود. هر کسی هم اکنون می‌تواند به ترکیه سفر کند، اگرچه برخی از افراد محدودیت هایی دارند. کسانی که در بنگلادش، برزیل، آفریقای جنوبی، هند، نپال یا سریلانکا در 14 روز قبل از سفر خود به ترکیه حضور داشته‌اند، هنگام ورود به مدت 14 روز در قرنطینه خواهند بود. مسافران از افغانستان و پاکستان تحت 10 روز قرنطینه قرار می‌گیرند و ورافرادی که از انگلیس، مصر، ایران و سنگاپور قصد دارند به ترکیه سفر کنند باید قبل از ورود به این کشور تحت آزمایش اجباری کووید 19 قرار بگیرند.

 

محدودیت‌های کشور ترکیه در طول دوران کرونا چیست؟

توراستانبول

مقصد کشورهای بنگلادش، برزیل، آفریقای جنوبی، هند، نپال یا سریلانکا باید قبل از ورود 14 روز در مراکز قرنطینه دولتی حضور یابند و آزمایش PCR منفی را در 72 ساعت پس از خروج ارائه دهند. آزمایش PCR منفی دیگر در روز آخر قرنطینه مورد نیاز است. در صورت مثبت بودن، این افراد باید 14 روز دیگر را در قرنطینه بگذرانند.

کسانی که از افغانستان و پاکستان وارد  ترکیه می‌شوند باید 10 روز را در قرنطینه سپری کنند و دومین آزمایش کویید 19 در روز 7 ام انجام شود. امکانات قرنطینه توسط استانداری‌های مختلف ترکیه تعیین می‌شود و هزینه‌ها بسته به مکانی که مسافران می‌مانند متفاوت است.

کسانی که از انگلستان، مصر، ایران و سنگاپور به ترکیه سفر کرده‌اند باید مدارکی دال بر جواب آزمایش منفی PCR که حداقل در 72 ساعت قبل انجام شده است، صرف نظر از وضعیت واکسن، ارائه دهند. سایر ورودی‌های بین‌المللی باید آزمایش PCR منفی را که در طی 72 ساعت قبل گرفته شده یا آزمایش آنتی ژن را در 48 ساعت پس از عزیمت به ترکیه انجام دهند. همه فرودگاه‌های ترکیه آزمایش را انجام می‌دهند. مسافران می‌توانند پس از آزمایش، به مقصد خود ادامه دهند، اما هر کسی که جواب آزمایش مثبت دریافت کرد، باید به مدت 14 روز در آدرس مشخص شده به همراه مخاطبین نزدیک خود قرنطینه شود. اگر نتیجه منفی در روز 10 حاصل شد ، می‌توان قرنطینه را خاتمه داد،  مقامات محلی به این موضوع در محل رسیدگی می‌کنند. همه مسافران باید حداقل 72 ساعت قبل از عزیمت، فرم ورود به ترکیه را تکمیل کنند. نسخه‌های کاغذی چاپ شده یا تلفن همراه را می‌توان در بدو ورود نشان داد. کودکان زیر شش سال ملزم به ارائه آزمایش یا واکسن نیستند.

 

 

 

پست های تصادفی

نظرات خود را به اشتراک بگذارید

عضویت در خبرنامه

برای عضویت در خبرنامه می توانید رایانامه خود را در کادر زیر وارد کرده و آخرین مطالب و خبرهای سایت را در لحظه دریافت کنید.

با عضویت در خبرنامه سپند پرواز شرق از آخرین تورها ، تخفیف ها و مطالب خواندنی آگاه شوید .

.