Baby Came Back! Missed Out? Grab Your

سفر به اسپانیا در طول کووید -19: هر آنچه باید قبل از رفتن بدانید

اسپانیا سالانه پذیرای حدود ۸۰ میلیون گردشگر خارجی است؛ درآمد صنعت گردشگری حدود ۱۲ درصد تولید ناخالص داخلی این کشور را شامل می‌شود. کشور اسپانیا پیش از شیوع ویروس کرونا به عنوان دومین کشور پربازدید جهان شناخته می‌شد سال گذشته در پی محدودیت‌های سفری با ۸۰ درصد کاهش در شمار گردشگران خارجی مواجه شد. در شرایط کنونی اقتصادی که شیوع کرونا به صنایع مختلفی ضربه زده است، استفاده از ظرفیت گردشگری پیش از پایان فصل گرما برای این کشور بسیار مهم است.

اگر در طول همه‌گیری کووید -19 قصد تور اسپانیا را دارید، در اینجا مواردی را که باید بدانید و انتظار دارید قبل از رفتن بدانید برای شما آورده‌ایم:

اصول اولیه که در مورد سفر به اسپانیا باید بدانید

کشور اسپانیا نیز مانند بسیاری از کشورها در دوران همه‌گیری به دلیل ویروس کووید -19، تعداد زیادی مرگ و میر را متحمل شده است. پس از یکی از شدیدترین قرنطینه‌هایی که در اروپا در بهار 2020 صورت گرفت، این کشور در تابستان مجدداً به روی بازدیدکنندگان و توریست‌ها باز شد، اما در نوامبر 2020 دوبار وارد حالت فوق‌العاده شد که تا 9 مه 2021 ادامه داشت. این محدودیت‌ها در حال حاضر برداشته شده است، اما برخی از آنها همپنان به قوت خود باقی است. در ادامه این محدودیت‌ها را ذکر می‌کنیم:

 

اسپانیا جز بهترین مقاصد گردشگری اروپا

توراسپانیا تابستان 1400

در تور اروپا اسپانیا جز پرطرفدارترین مقاصد می‌باشد. کشور اسپانیا به دلیل داشتن هوای گرم، حال و هوای آرام و غذاها و نوشیدنی‌های عالی، همه ساله میلیون ها گردشگر را از سراسر دنیا به خود جذب می‌کند. به علاوه، می‌توان گفت برخی از بهترین استراحتگاه‌های ساحلی اروپا، کوه ها و شهرهای فرهنگی زیادی مانند مادرید، سویا و بارسلونا در این کشور وجود دارد.

 

چه کسانی می‌توانند به اسپانیا سفر کنند

اسپانیا از بیست و چهارم می به گردشگران ۱۰ کشور خارج از اتحادیه اروپا که جزو کشورهای کم‌خطر از نظر ابتلا به کرونا به محسوب می‌شوند اجازه می‌دهد بدون نیاز به  ارائه آزمایش منفی کرونا وارد این کشور شوند. بریتانیا، که بزرگ‌ترین منبع گردشگران خارجی اسپانیا به حساب می‌آید در کنار استرالیا و نیوزیلند در این فهرست قرار می‌گیرند. هرکسی که کاملاً واکسینه شده باشد می تواند برای تعطیلات بدون نیاز به اراه مدارک آزمایش منفی کووید وارد اسپانیا شود، حتی اگر از مقاصدی که به عنوان نقاط خطرناک طبقه‌بندی شده‌اند، به این کشور می‌آید. بازدیدکنندگانی از کشورهایی که اسپانیا آنها را در معرض خطر بالا قرار داده است مانند: برزیل، آفریقای جنوبی، آرژانتین، بولیوی، کلمبیا و نامیبیا از این قانون مستثنی هستند. افرادی که از این کشورها می‌خواهند به اسپانیا سفر کنند باید در بدو ورود به مدت 10 روز قرنطینه شوند، مگر اینکه مقیم اتحادیه اروپا یا منطقه شنگن باشند یا ویزای بلند مدت داشته باشند.

اگر در روز هفتم تست کووید-19مسافر منفی باشد، می‌توان این قرنطینه را به هفت روز کاهش داد.

همچنین مسافران از تمام نقاط اتحادیه اروپا و منطقه شنگن در کنار آلبانی، ارمنستان، استرالیا، آذربایجان، بوسنی و هرزگوین، برونئی، کانادا، اسرائیل، ژاپن، اردن، لبنان، مونته نگرو، نیوزلند، قطر، جمهوری مولداوی، جمهوری مقدونیه شمالی، عربستان، صربستان، سنگاپور، کره جنوبی، ایالات متحده، اوکراین، هنگ کنگ، کوزوو و تایوان در حال حاضر می‌توانند بدون ارائه مدارک اثبات واکسیناسیون یا آزمایش منفی اخیر کووید وارد اسپانیا شوند.

 

محدودیت‌های اسپانیا در طول دوران همه‌گیری چه چیزهایی می‌باشد؟

توراسپانیا تابستان

مسافران کاملاً واکسینه شده از هر نقطه در جهان به استثنای کشورهای پرخطر که در بالا ذکر شد می‌توانند بدون نیاز به ارائه مدرک آزمایش منفی کووید وارد اسپانیا و جزایر قناری شوند.

اگر واکسن نزده‌اید و از کشوری سفر می‌کنید که بخشی از اتحادیه اروپا یا منطقه شنگن یا یکی از کشورهای ذکر شده در بالا نیست  تنها در صورتی می‌توانید این کار را انجام دهید که سفر شما ضروری تلقی شود.

همه مسافران از هر کجا که می‌آیند و وضعیت واکسیناسیون از هرکجا که باشد، آنها باید فرم کنترل سلامت (HCF) را تکمیل کنند، که می‌تواند از طریق وب‌سایت یا برنامه بهداشتی سفر اسپانیا تکمیل شود. این کار یک کد QR ایجاد می‌کند که باید هنگام ورود به کشور نشان داده شود.

اسپانیا همچنین در حال حاضر گواهی دیجیتال کووید اتحادیه اروپا را به رسمیت می‌شناسد، که مسافران اتحادیه اروپا می‌توانند در صورت ابتلا به Covid-19، آزمایش منفی و واکسیناسیون از آن استفاده کنند.

مسافرانی که از کشورهای خطرناک که واکسینه نشده‌اند به این کشر سفر می‌کنند، باید 72 ساعت پس از عزیمت، آزمایش PCR را انجام دهند و در هنگام ورود مدارک نتیجه منفی را نشان دهند. فهرست کشورهای در معرض خطر به طور مرتب تغییر می‌کند و باید قبل از سفر بررسی شود. ارزیابی‌های بهداشتی به طور استاندارد از نظر دما و معاینه بصری .هنگام ورود به اسپانیا انجام می‌شود.

 

وضعیت کووید و بیماری در اسپانیا چگونه است؟

تور اروپا تابستان 1400

وضعیت فوق العاده اسپانیا به تازگی لغو شده است، اما برخی محدودیت های مربوط به کووید -19 همچنان باقی است هر ایالت اکنون باید محدودیت های خود را تعیین کند و برای این کار به تأیید قضایی نیاز دارد. این کشور تا 13 آگوست 2021 بیش از 4.6 میلیون مورد عفونت و بیش از 82.400 مورد مرگ داشته است. طبق گزارشات، ژانویه 2021 بدترین ماه برای همه‌گیری در اسپانیا بود. در 8 مار ، اسپانیا کمترین افزایش آخر هفته را از ژوئیه سال گذشته گزارش کرد  اما این تعداد در اواخر مارس و اوایل آوریل مجددا افزایش یافت و در پی ترس از برخورد موج سوم، مقامات خواستار احتیاط شدند. اخیراً نیز نگرانی‌های فزاینده‌ای در مورد نوع دلتا کووید وجود دارد. طی هفته گذشته، 111،312 مورد جدید کووید گزارش شده است. تا 13 آگوست، بیش از 60 میلیون دوز واکسن در اسپانیا تجویز شده است و بیش از 62 درصد از مردم به طور کامل واکسینه شده‌اند.

 

پست های تصادفی

نظرات خود را به اشتراک بگذارید

عضویت در خبرنامه

برای عضویت در خبرنامه می توانید رایانامه خود را در کادر زیر وارد کرده و آخرین مطالب و خبرهای سایت را در لحظه دریافت کنید.

با عضویت در خبرنامه سپند پرواز شرق از آخرین تورها ، تخفیف ها و مطالب خواندنی آگاه شوید .

.