Baby Came Back! Missed Out? Grab Your

راهنمای سفر به جزیره موریس

موریس یک مقصد نسبتاً شناخته شده در اروپا است، اما اگر از کسی در ایالت‌ها بپرسید که آیا تا به حال نام آن را شنیده‌اند، احتمالاً خواهند گفت: "موری-چی؟" این جزیره کوچک که در 2000 مایلی سواحل جنوب شرقی آفریقا قرار دارد، یک تعریف از بهشت است. علاوه بر استراحت در سواحل ماسه‌های سفید نرم، می‌توانید پایتخت رنگارنگ را کاوش کنید، آبشارها را پیاده‌گردی کنید، یوگا را در غروب آفتاب انجام دهید، غذاهای سنتی خیابانی بخورید، زیبایی جزیره را دیدن کنید، غواصی و خیلی چیزهای دیگر را نیز در کارهای خود بگنجانید. اگر همه این فعالیت ها هنوز شما را متقاعد نکرده اند که تور موریس را رزرو کرده و سوار هواپیما شوید، به خواندن ادامه دهید و ببینید که چرا این مقصد در تمام طول سال بهشت روی زمین است.

چه چیزی را باید انتظار داشت

  • زبان: موریسیان به چندین زبان مختلف مهارت دارند. در واقع، قانون اساسی موریس به یک زبان رسمی اشاره نکرده است. یک میلیون شهروند آن به زبان‌های انگلیسی، فرانسوی، کریول موریس، هندی، تلوگو، ماندارین و غیره صحبت می‌کنند! از بین همه آنها، متوجه خواهید شد که انگلیسی بیشترین طرفدار را دارد، بنابراین لازم نیست قبل از بازدید خود نگران یادگیری زبان جدید باشید.
  • واحد پول: واحد پول رسمی موریس روپیه موریس (MUR) است. 1 USD معادل تقریبا 42 MUR.
  • کارت‌های اعتباری و دستگاه‌های خودپرداز: تقریباً تمام فروشگاه‌های توریستی، رستوران‌ها و هتل‌ها کارت‌های اعتباری یا نقدی را می‌پذیرند. اگر از مناطق کوچک‌تر موریس بازدید کنید، ممکن است متوجه شوید که صاحبان مغازه‌ها انتظار پرداخت را به صورت نقدی دارند. اگر به مقداری پول نقد نیاز دارید، می‌توانید یک دستگاه خودپرداز در خارج از بانک‌ها، فرودگاه‌ها، سوپرمارکت‌های بزرگ‌تر و حتی برخی از مراکز خرید پیدا کنید.
  • دوشاخه ها: در موریس، دوشاخه ها از نوع C و G، ولتاژ استاندارد 230 ولت و فرکانس استاندارد 50 هرتز است. من توصیه می کنم یک آداپتور جهانی بخرید (مطمئن شوید که محافظ برق دارد) و از یک مبدل برای سشوار و ابزار داغ استفاده کنید.
  • ایمنی: موریس یک کشور بسیار امن است که خطرناک ترین اعمال آن نیش پشه یا آفتاب سوختگی بد است. همانطور که در هر جایی انجام می دهید احتیاط کنید و هیچ مشکلی نخواهید داشت.

بهترین زمان بازدید از موریس
اگرچه می توانید استدلال کنید که هیچ زمان اشتباهی برای بازدید از موریس وجود ندارد، اما "بهترین" زمان برای بازدید از اکتبر تا دسامبر است که اوایل فصل تابستان آنها است. در این مدت، شرایط ساحلی ایده آل، هوای آفتابی و دمای گرم را خواهید داشت. از دسامبر تا مارس، با توجه به اینکه فصل اوج گردشگری است، جمعیت بیشتری خواهید یافت، بنابراین اگر به دنبال یک مکان آرام هستید، ممکن است بخواهید در این ماه‌ها به موریس نروید. ژانویه تا مارس فصل طوفان در نظر گرفته می شود، بنابراین در صورت امکان از این ماه ها اجتناب کنید! هنگامی که آن باران ها از بین می روند، از ماه مه تا اکتبر، دمای هوا از گرم به ملایم کاهش می یابد، و همچنان به شما مقدار زیادی آفتاب می دهد تا در آب های فیروزه ای فرو بروید.

آشنایی با موریس
موریس مدتهاست که بازدیدکنندگان خود را مجذوب خود کرده است. چارلز بودلر آن را «سرزمین معطر، نوازش خورشید» نامید، در حالی که مارک تواین به سادگی اشاره کرد که «بهشت پس از موریس کپی شده است». سواحل شنی و سفید خیره کننده ای که در کنار دریاهای آبزی قرار گرفته اند، همه چیز را به ارمغان می آورند، و هزاران بازدیدکننده مدرن موریس موافق هستند که این نقطه کوچک در اقیانوس هند، رویاهای جزیره کویری است. با توجه به اینکه بیشتر خط ساحلی آن توسط صخره‌های مرجانی، منظره‌ای که توسط کوه‌های کوچک منتهی می‌شود، دمای هوا که به ندرت به زیر 20 درجه سانتی‌گراد (68 درجه فارنهایت) می‌رسد و برخی از بهترین هتل‌های جهان، یک مقصد عالی برای تعطیلات در تمام طول سال است.

در موریس به کجا بروید

موریس را می توان به راحتی به تکه های جغرافیایی به اندازه لقمه تقسیم کرد. پورت لوئیس، پایتخت، و شهرهای فلاتی ارزش حداقل یک بار بازدید برای تجربه زندگی جزیره ای معاصر را دارند. ساحل شمالی (به ویژه شمال غربی) محل اقامتگاه های مستقر است، مانند آنهایی که در Mon Choisy و Grand Baie یافت می شوند. اینها اکثر بازدیدکنندگان را جذب می کنند. ساحل غربی که به خاطر غروب‌های خیره‌کننده مشهور است، غواصی و ورزش‌های آبی خوب دارد و به راحتی به دره‌های ناهموار رودخانه سیاه دسترسی دارد. شرق منزوی و روستایی است، اما دارای چند هتل بسیار مجلل و یک منطقه تاریخی است. جنوب دوردست در مراحل اولیه توسعه است. جزیره کوچک رودریگز، یک تازه وارد در گردشگری، با هتل های ساده، مناظر ناهموار و جمعیتی عمدتاً آفریقایی-کرئول، تضاد کاملی با موریس ارائه می دهد.

تنوع فرهنگی

معابد و زیارتگاه‌های هندو با رنگ‌های روشن چشم‌اندازی را ایجاد می‌کنند که اغلب در نور خورشید می‌درخشند، و هنوز هم می‌توان آن‌هایی را که تبار هندی دارند با لباس‌های سنتی نیاکان خود مشاهده کرد، اما موریس همه چیز درباره تنوع نژادها و فرهنگ‌هایی است که در کنار هم زندگی می‌کنند. به دلیل ماهیت چندفرهنگی جامعه، تقریباً یک هفته نمی‌گذرد که جشن یا مراسم مذهبی برگزار نشود، از مراسم آتش‌سوزی تامیل و مراسم سوراخ کردن بدن هندو، تا زیارت‌های کاتولیک و رقص اژدهای چینی. تأثیر مبلغان مسیحی را می‌توان در کلیسا و معبد پر لاوال مشاهده کرد، در حالی که تاریخ برده‌داری جزیره در سایت یونسکو Le Morne Brabant احساس می‌شود.

منظره

در موریس چیزهای بیشتری از هتل‌های ساحلی منحصر به فرد وجود دارد که محل دائمی افراد مشهور و خرج‌کنندگان بزرگ شده‌اند. در داخل خشکی سرگردان شوید و کوه‌ها، جنگل‌ها، رودخانه‌ها و آبشارها، مزارع مواج با نیشکر، دهانه‌های آتشفشانی خاموش، شهرها و روستاهای در حال سقوط، و مردم محلی مهمان‌نواز را کشف کنید. موریس در 805 کیلومتری شرق ماداگاسکار، یکی از جزایر سه گانه، همراه با رودریگز و رئونیون، معروف به ماسکارن، قرار دارد. موریس که به شکل گلابی است، مساحتی به وسعت 1865 کیلومتر مربع (720 مایل مربع) دارد. این جزیره جزء اصلی جمهوری موریس را تشکیل می دهد که شامل جزایر بسیار کوچکتر Agalega و St Brandon در گروه Carados Carajos و جزیره نیمه خودمختار Rodrigues نیز می شود. سه رشته کوه وجود دارد، با حسن نیت از گذشته آتشفشانی: رشته کوه موکا یک آمفی تئاتر را در اطراف پایتخت پورت لوئیس تشکیل می دهد. زنجیره رود سیاه جنوب غربی را اشغال می کند و با کوه های ساوان در منتهی الیه جنوب ادغام می شود. و محدوده گرند پورت در جنوب شرقی قرار دارد.

فعالیت در موریس

موریس اکنون دارای سهم عادلانه ای از جاذبه های گردشگری سنتی است، به ویژه باغ های گیاه شناسی Sir Seewoosagur Ramgoolam، برخی از خانه های مزرعه ای شگفت انگیز مانند سنت اوبین، و Blue Penny، Aventure du Sucre و موزه های زببا. بدون در نظر گرفتن تورهای بوم گردی، پارک های ماجراجویی، موریس چیزهایی زیادی برای بازدید دارد.  حیات وحش را می توان در بسیاری از مناطق حفاظت شده و در پارک طبیعت و اوقات فراغت Casela یافت. اما، در واقعیت، شما همیشه به سمت دریا کشیده خواهید شد. 

بهترین مکان های دیدنی در موریس

در زیر به برخی از مکان‌های دیدنی موریس اشاره می‌کنیم:

پورت لوئیس

جذابیت پورت لوئیس در انبوهی از ساختمان‌های استعماری فرانسوی-بریتانیایی نهفته است که در کنار بلوک‌های اداری مدرن و مجموعه‌ای از مغازه‌ها و فروشگاه‌های کوچک که با آسمان‌خراش‌های کوچک مدرن کنار هم قرار گرفته‌اند. اطراف شهر، قله‌ها و گردنه‌های زیبای کوه‌های موکا، از جمله Le Pouce انگشت شست شکل متمایز، قله مخروطی Pieter Both و بخش عظیم کوه سیگنال در جنوب، قرار دارند. این شهر جوی با مجسمه ها و بناهای تاریخی است که در سایه درختان نخل، معابد و کلیساهای رنگارنگ چینی و هندی، و بازاری شلوغ و اسکله مدرن است. بازار مرکزی به دلیل فضای شلوغ، رنگ‌های تند، بوهای عجیب و مناظر غیرمنتظره‌اش ارزش دیدن دارد. در محله چینی‌ها، هوا غلیظ از بوی گیاهان و ادویه جات است و خیابان‌ها پر از فروشگاه‌های تخصصی مواد غذایی است. سه معبد چینی که به روی عموم باز است، تا محله چینی ها فاصله دارند. قدیمی ترین بتکده کوان تی است که به خدای جنگجوی چینی تقدیم شده است. یکی دیگر، که به سادگی به عنوان بتکده چینی شناخته می شود، در گوشه ای از خیابان های سخاوت و عدالت قرار دارد که در آن عطر چوب صندل از فضای داخلی قرمز و طلایی بیرون می آید. یک زیارتگاه بودایی در طبقه اول وجود دارد که مناظر فوق العاده ای از شهر دارد. آرام ترین معبد کرم رنگ Thien Thane در دامنه های سرسبز کوه سیگنال در لبه جنوب شرقی شهر است.

کلیسا و زیارتگاه پر لاوال

کلیسا و زیارتگاه پر لاوال، در شمال شرقی پورت لوئیس در حومه سنت کروا، به مبلغ فرانسوی، ژاک دزیره لاوال، که در سال 1841 وارد شد تا بردگان سیاه پوست سابق را به کاتولیک تبدیل کند، وقف شده است. هنگامی که پر لاوال در سال 1864 درگذشت، قدرت شفابخشی خاص او افسانه ای شد و در سال 1979 کلیسای کاتولیک او را شاد کرد. کلیسای سفید مدرن جایگزین کلیسای اصلی شد که در سال 1962 توسط سیکلون کارول آسیب دید و به خاطر پنجره های شیشه ای رنگی به سبک انتزاعی، سقف چوبی محدب رفیع و موزاییک های مدرنی که زندگی مسیح را به تصویر می کشد، ارزش بازدید را دارد. در کنار کلیسا یک طاق وجود دارد که حاوی یک تابوت سنگی است که بقایای جسد پر لاوال را در زیر مجسمه‌ای که با گل‌ها و شمع‌هایی در قاب آن‌ها قرار داده شده است، محصور کرده است. پیشبیتری مجاور نمونه ای عالی از معماری استعماری قرن نوزدهم است.

Mon Choisy

محبوب ترین ساحل عمومی در ساحل شمالی جزیره در Mon Choisy یافت می شود. در اینجا، یک زمین فوتبال چمن، یک باند فرود سابق، با یک بنای یادبود به یادبود اولین پرواز از موریس به رئونیون در سال 1933 توسط دو خلبان فرانسوی مشخص شده است. در تعطیلات آخر هفته، ساحل سفید کورکننده مملو از کمپینگان در چادرهای موقت و خانواده هایی است که با فراتاها و کاری میهمانی می گیرند. رقص های بداهه سگا در زیر سایه یک جنگل انبوه کاسورینا انجام می شود. اواسط هفته مکانی ایده آل برای غواصی، شنا، قدم زدن یا اسب سواری است. در پشت ساحل، Horse Riding Delights، یک مزرعه قندی متعلق به قرن نوزدهمی که اکنون به یک پارک تفریحی تبدیل شده است، تورهایی با راهنما در خرابه‌ها و بینشی درباره نحوه شکل‌گیری شکر بر اقتصاد جزیره ارائه می‌دهد. Pointe aux Canonniers (نقطه توپچی ها) که از طریق خیابانی پر از درختان پر زرق و برق از Mon Choisy به آن می رسید، یک منطقه تاریخی است. فرانسوی ها از آن به عنوان پادگان و باتری ساحل و انگلیسی ها به عنوان پایگاه نظامی و قرنطینه استفاده می کردند. امروزه، این یک خط ساحلی آرام است که دارای سواحل بکر است و تنها بقایای استعماری باقی مانده یک فانوس دریایی قرن نوزدهمی و چند توپ در محوطه است.

گراند بای

جذابیت گرند بای، همچنین در ساحل شمالی و به عنوان تفرجگاه برتر جزیره، در انبوهی از مغازه‌ها، رستوران‌ها و کافه‌هایی است که به هتل‌هایی که در اطراف خلیج فیروزه‌ای رنگ پر از وسایل تفریحی پر شده است، نهفته است. گراند بای برای اکثر مسافران اروپایی بهشت ​​است، به لطف فضای آرام و راحت و طیف وسیعی از هتل‌ها، آپارتمان‌ها و اقامتگاه‌های خود با پذیرایی که عمدتاً در فاصله‌ای چند دقیقه‌ای از هتل قرار دارند. در حال ساخت در Chemin Vingt-Pieds، La Croisette، یک مجتمع سرگرمی و تفریحی عظیم با فروشگاه‌ها، رستوران‌ها، سینماها و آپارتمان‌های لوکس، قرار است مقصد برتر خرید موریس باشد. مرکز عملیات بلوار Sunset است که در آن فروشگاه‌های طراحان با کافه‌ها، فروشگاه‌های سوغات و مرکز ماهیگیری Sportfisher Big Game کنار هم می‌آیند. اپراتورهای تور در خیابان، کرایه ماشین و دوچرخه، گشت و گذار و سفر به جزایر فراساحلی، به‌علاوه همه فعالیت‌های مبتنی بر آب، مانند غواصی، اسکی روی آب، موج‌سواری بادی، پاراسلینگ، سافاری زیر آب و پیاده‌روی در زیر دریا ارائه می‌دهند.

باغ گیاه شناسی سر سیووساگور رامگولام

این باغ که قبلاً باغ گیاه‌شناسی سلطنتی نامیده می‌شد و تنها 30 دقیقه با ماشین تا Grand Baie فاصله دارد، محبوب‌ترین جاذبه شمال است. بازدید از ساحل تغییر خوشایندی را ایجاد می کند. پیچ و خم‌هایی از خیابان‌های سایه‌دار با نخل‌ها در کنار گیاهان بومی جزیره ماسکارن است. مناظر چشمگیر شامل گل‌های زیبای نیلوفر آبی زرد و سفید در حوضچه نیلوفر آبی و برگ‌های بزرگ به شکل بالنی نیلوفرهای آبی غول پیکر آمازون در برکه لیلی است. در سال 1735، در زمان Labour-donnais، از این منطقه به عنوان یک باغ بازار استفاده می شد که تدارکات تازه ای را برای کشتی هایی که در پورت لوئیس حرکت می کردند، فراهم می کرد. از دیگر مناظر قابل توجه در اینجا دروازه‌های آهنی سفید است که در نمایشگاه بزرگ سال 1851 در کاخ کریستال لندن به نمایش گذاشته شد. Chateau de Mon Plaisir که در اواسط قرن 19 توسط بریتانیا ساخته شد، نام خود را از قصر اصلی که توسط Pierre Poivre، باغبان و باغبان فرانسوی که برای اولین بار بسیاری از گونه هایی را که امروزه در اینجا رشد می کنند، معرفی کرد، گرفته شد.

درباره نویسنده...

مریم زنگنه

شاعر، نویسنده، گوگل شناس، عاشق گشت و گذار و گردشگری؛ عاشق هیجان توام با خلاقیت! همسفر من باشید تا با هم به اقصی نقاط ایران و جهان سفر کنیم.
Avatar
پست های تصادفی

نظرات خود را به اشتراک بگذارید

عضویت در خبرنامه

برای عضویت در خبرنامه می توانید رایانامه خود را در کادر زیر وارد کرده و آخرین مطالب و خبرهای سایت را در لحظه دریافت کنید.

با عضویت در خبرنامه سپند پرواز شرق از آخرین تورها ، تخفیف ها و مطالب خواندنی آگاه شوید .

.