Baby Came Back! Missed Out? Grab Your

آیا مالدیو ویزا میخواهد؟ شرایط، مدارک و اطلاعات کلی

مالدیو کشور جزیره ای زیبا است که در اقیانوس هند، جنوب غربی هند و سریلانکا واقع شده است. این جزیره از 26 جزیره مرجانی تشکیل شده است که از بیش از 1000 جزیره مرجانی تشکیل شده است. مالدیو به خاطر سواحل ماسه سفید خیره کننده، آب های شفاف و حیات دریایی پر جنب و جوش معروف است. این یک مقصد محبوب برای گردشگران از سراسر جهان است که برای استراحت و لذت بردن از فعالیت‌های فراوان موجود در این جزایر می‌آیند. اگر قصد سفر به مالدیو را دارید، یکی از اولین مواردی که باید در نظر بگیرید این است که آیا برای ورود به این کشور به ویزا نیاز دارید یا خیر.

رزرو تور مالدیو

شرایط ویزا برای مالدیو

مالدیو یک سیاست روادید نسبتاً ساده دارد که به شهروندان اکثر کشورها اجازه می دهد تا حداکثر 30 روز بدون ویزا از این کشور بازدید کنند. این بدان معناست که اگر شهروند یکی از کشورهای متعددی هستید که در لیست بدون ویزا قرار دارند، می‌توانید به سادگی پرواز خود را رزرو کرده و بدون نیاز به درخواست ویزا به مالدیو سفر کنید.

کشورهایی که در لیست بدون ویزا مالدیو قرار دارند عبارتند از:

  •  همه کشورهای اتحادیه اروپا 
  • استرالیا
  •  کانادا
  • هنگ کنگ
  •      ژاپن
  •     مالزی
  •  نیوزلند
  • سنگاپور
  • کره جنوبی
  • سوئیس
  •  انگلستان
  • ایالات متحده آمریکا

اگر شهروند یکی از این کشورها هستید، می توانید به سادگی وارد مالدیو شوید و در بدو ورود یک ویزای 30 روزه رایگان دریافت کنید. شما باید یک پاسپورت معتبر با حداقل شش ماه اعتبار باقی مانده و یک بلیط برگشت تایید شده داشته باشید.

اگر شهروند یکی از کشورهای موجود در لیست بدون ویزا نیستید، باید از قبل برای ویزا اقدام کنید. مالدیو سیستمی برای ویزای الکترونیکی دارد، به این معنی که می توانید قبل از سفر به صورت آنلاین برای ویزای خود اقدام کنید. ویزای الکترونیکی 90 روز اعتبار دارد و به شما اجازه می دهد تا 30 روز در مالدیو بمانید.

کشورهایی که در لیست بدون ویزا قرار ندارند و برای ورود به مالدیو نیاز به ویزا دارند عبارتند از:

  1.      افغانستان
  2.    بنگلادش
  3.    بوتان
  4.    هندوستان
  5.      ایران
  6.    عراق
  7.    نپال
  8.      نیجریه
  9.    پاکستان
  10.    فلسطین
  11.  عربستان سعودی
  12.    سومالی
  13.    سری لانکا
  14.    سوریه
  15.      یمن

اگر شهروند یکی از این کشورها هستید، قبل از سفر به مالدیو باید برای ویزا اقدام کنید. با مراجعه به وب سایت مهاجرت مالدیو می توانید به صورت آنلاین برای ویزا اقدام کنید.

نحوه درخواست ویزای مالدیو

اگر شهروند یکی از کشورهای موجود در لیست بدون ویزا نیستید، قبل از سفر به مالدیو باید برای ویزا اقدام کنید. روند درخواست ویزا نسبتاً ساده است و می توانید از طریق وب سایت مهاجرت مالدیو به صورت آنلاین درخواست دهید.

برای درخواست ویزای مالدیو باید مدارک زیر را داشته باشید:

  •      گذرنامه معتبر با حداقل شش ماه اعتبار باقی مانده
  •    بلیط برگشت تایید شده
  •  یک عکس به اندازه پاسپورت
  •  یک کپی از جزئیات رزرو هتل یا اقامتگاه شما
  •    یک کپی از برنامه سفر شما

همچنین برای درخواست ویزا باید هزینه ای پرداخت کنید. هزینه آن حدود 100 دلار است و می توان آن را به صورت آنلاین با استفاده از کارت اعتباری پرداخت کرد.

پس از ارسال درخواست ویزای خود، توسط مقامات مهاجرت مالدیو بررسی می شود. شما باید ظرف چند روز کاری پاسخی دریافت کنید که تایید می کند ویزای شما تایید شده است یا خیر. در صورت تایید ویزای شما، ویزای الکترونیکی دریافت خواهید کرد که باید هنگام سفر به مالدیو آن را پرینت بگیرید و همراه خود داشته باشید.

شرایط سفر به مالدیو برای ایرانیان

اگر یک شهروند ایرانی هستید که قصد سفر به مالدیو را دارید، شرایط سفر وجود دارد که باید از آنها آگاه باشید. به عنوان یک شهروند ایرانی، قبل از سفر به مالدیو باید برای ویزا اقدام کنید. فرآیند درخواست ویزا ساده است و می تواند به صورت آنلاین انجام شود. در این مقاله به شرایط ویزا برای ایرانیان و سایر شرایط سفر می پردازیم که در سفر به مالدیو باید از آن ها آگاه باشید.

شرایط ویزا برای ایرانیان

به عنوان یک شهروند ایرانی، برای ورود به مالدیو باید درخواست ویزا بدهید. فرآیند درخواست ویزا نسبتا ساده است و می توان آن را به صورت آنلاین از طریق وب سایت مهاجرت مالدیو انجام داد. برای درخواست ویزای مالدیو به مدارک زیر نیاز دارید:

  1.      گذرنامه معتبر با حداقل شش ماه اعتبار باقی مانده
  2.  بلیط برگشت تایید شده
  3.  یک عکس به اندازه پاسپورت
  4.  یک کپی از جزئیات رزرو هتل یا اقامتگاه شما
  5.  یک کپی از برنامه سفر شما  
  6.  پرداخت هزینه ویزا که حدود 100 دلار است و می توان آن را به صورت آنلاین با استفاده از کارت اعتباری پرداخت کرد

فرآیند درخواست ویزا معمولاً چند روز کاری طول می کشد و پس از آن پاسخی دریافت خواهید کرد که تأیید می کند ویزای شما تأیید شده است یا خیر. در صورت تایید ویزای شما، ویزای الکترونیکی دریافت خواهید کرد که باید هنگام سفر به مالدیو آن را پرینت بگیرید و همراه خود داشته باشید.

شرایط سفر برای ایرانیان

علاوه بر شرایط ویزا، چند شرایط سفر دیگر نیز وجود دارد که ایرانیان در سفر به مالدیو باید از آنها آگاه باشند:

 محدودیت های ارزی

محدودیت های خاصی برای مقدار ارز خارجی که می توانید وارد مالدیو کنید وجود دارد. اگر بیش از 30000 دلار پول نقد حمل می کنید، باید در بدو ورود آن را در ایست بازرسی گمرک اعلام کنید. در غیر این صورت ممکن است این پول مصادره شود.

نوع لباس پوشیدن

مالدیو یک کشور مسلمان است و در حالی که یک مقصد توریستی محبوب است، انتظار می‌رود که بازدیدکنندگان لباس متواضعانه بپوشند، مخصوصاً هنگام بازدید از جزایر محلی. لباس ساحلی در جزایر تفریحی قابل قبول است، اما هنگام بازدید از مناطق عمومی در جزایر محلی باید پوشانده شوید.

 مصرف الکل

مصرف الکل در جزایر محلی ممنوع است، اما در جزایر تفریحی مجاز است. اگر در یک جزیره تفریحی اقامت دارید، می توانید الکل را در استراحتگاه خریداری کنید، اما نمی توانید آن را به جزایر محلی ببرید.

مصرف گوشت خوک

گوشت خوک نیز در جزایر محلی ممنوع است، اما در جزایر تفریحی در دسترس است. اگر در یک جزیره تفریحی اقامت دارید، می توانید گوشت خوک را در استراحتگاه خریداری کنید، اما نمی توانید آن را به جزایر محلی ببرید.

غذای حلال

غذاهای حلال به طور گسترده در مالدیو در دسترس است و بیشتر رستوران ها غذاهای حلال سرو می کنند. با این حال، اگر نیازهای غذایی خاصی دارید، باید از قبل به هتل یا اقامتگاه خود اطلاع دهید تا هماهنگی های لازم را انجام دهند.

امکانات پزشکی

امکانات پزشکی در مالدیو به خصوص در جزایر محلی محدود است. اگر یک اورژانس پزشکی دارید، ممکن است لازم باشد به پایتخت ماله منتقل شوید، که می تواند زمان بر و گران باشد. توصیه می شود قبل از سفر به مالدیو برای پوشش هزینه های پزشکی یا تخلیه اضطراری بیمه مسافرتی خریداری کنید.

 آب و هوا

مالدیو دارای آب و هوای استوایی است، به این معنی که در تمام طول سال گرم و مرطوب است. بهترین زمان برای بازدید از مالدیو بین نوامبر و آوریل است که فصل خشک آن است. با این حال، این فصل اوج گردشگری نیز هست و قیمت ها در این زمان بالاتر است.

نتیجه گیری

اگر یک شهروند ایرانی هستید که قصد سفر به مالدیو را دارید، باید از قبل برای ویزا اقدام کنید. فرآیند درخواست ویزا نسبتا ساده است و می توان آن را به صورت آنلاین انجام داد.

درباره نویسنده...

مریم زنگنه

شاعر، نویسنده، گوگل شناس، عاشق گشت و گذار و گردشگری؛ عاشق هیجان توام با خلاقیت! همسفر من باشید تا با هم به اقصی نقاط ایران و جهان سفر کنیم.
Avatar
پست های تصادفی

نظرات خود را به اشتراک بگذارید

عضویت در خبرنامه

برای عضویت در خبرنامه می توانید رایانامه خود را در کادر زیر وارد کرده و آخرین مطالب و خبرهای سایت را در لحظه دریافت کنید.

با عضویت در خبرنامه سپند پرواز شرق از آخرین تورها ، تخفیف ها و مطالب خواندنی آگاه شوید .

.