Baby Came Back! Missed Out? Grab Your

آشنایی با کشور هند

هند، کشوری است که بخش بزرگی از جنوب آسیا را اشغال کرده است. پایتخت آن دهلی نو بوده که در قرن بیستم درست در جنوب مرکز تاریخی دهلی قدیم ساخته شد؛ تا به عنوان مرکز اداری هند عمل کند. حکومت آن یک جمهوری مشروطه بوده که نشان دهنده جمعیت بسیار متنوعی است که از هزاران گروه قومی و احتمالاً صدها زبان تشکیل شده است. هند با تقریباً یک ششم کل جمعیت جهان، دومین کشور پرجمعیت پس از چین به حساب می‌آید. برای آشنایی با کشور هند و سفر به این کشور عجیب و غریب در ادامه با ما همراه باشید.

نمای کلی از کشور هند

  • هند دومین کشور پرجمعیت جهان (پس از چین) با جمعیتی بالغ بر 1.37 میلیارد نفر (در سال 2020) است. این کشور به ۲۹ ایالت و ۷ قلمرو اتحادیه تقسیم شده است.
  • هند با مساحت 3287263 کیلومتر مربع، هفتمین کشور بزرگ جهان است که حدود یک سوم مساحت ایالات متحده آمریکا است.
  • پایتخت و بزرگترین منطقه شهری هند دهلی (نو) است. دومین شهر بزرگ بمبئی است. زبان های رسمی هندی-اردو و انگلیسی هستند (قانون اساسی هند 22 زبان شناخته شده را فهرست کرده است).
  • نام رسمی: بهارات گاناراجیا
  • شکل کوتاه محلی: بهارات
  • شکل بلند متعارف بین المللی: جمهوری هند
  • فرم کوتاه متعارف بین المللی: هند
  • کد کشور ISO: in, IND
  • کد تماس کشور: 91+

تاریخچه کشور هند

هند تاریخی طولانی دارد که به هزاران سال قبل باز می‌گردد. دو زبان رسمی هند، هندی و انگلیسی هستند، اما بسیاری از زبان‌های دیگر در سراسر کشور از جمله مراتی، بنگالی، تلوگو و گجراتی صحبت می‌شوند. تاریخ هند بیش از 4500 سال پیش با تمدن دره سند، که به عنوان تمدن هاراپا نیز شناخته می‌شود، آغاز می شود. این تمدن باستانی دارای شهرها، جاده ها، سیستم تجاری، سیستم زهکشی و مزارع متنوعی بود که محصولاتی مانند غلات و سبزیجات را پرورش می‌داد. حفاری های باستان شناسی خانه‌های دو طبقه ای را که از آجرهای پخته شده متعلق به این تمدن و همچنین لباس هایی از پنبه و پشم ساخته شده بودند، کشف کردند.

ارز اصلی مورد استفاده در هند چیست؟

ارز اصلی مورد استفاده در هند روپیه هند است. 

پایتخت و ۹ شهر بزرگ هند

شهرهای کشور هند هر یک دارای مشخصاتی است که می‌تواند برای زندگی مناسب باشد. دهلی نو پایتخت کشور هند است و یکی از شهرهای پر سر و صدا و بسیار هیجان‌انگیز در این کشور محسوب می‌شود. در این کشور بیش از ۲۰ میلیون نفر جمعیت وجود دارد. این شهر مدرن یک انتخاب بسیار عالی برای مهاجرت به هند محسوب می‌شود. گوا دومین شهر بسیار مهم و بزرگ در کشور هند محسوب می‌شود که لقب ویترین گردشگری کشور هند را به خود اختصاص داده است این شهر در هند بسیار پاکیزه است و دارای سواحلی بسیا آرام است به طوری که مراکز تفریحی آن برای کودکان یک انتخاب بی نظیر محسوب می‌شود. یکی از شهرهای بسیار مشهور در کشور هند حیدرآباد است که در لیست شهرهای فرهنگی قرار دارد افرادی که قصد ادامه تحصیل در کشور هند دارند قطعاً در این شهر اقامت خواهند نمود. این شهر به نوبه خود در زمینه موسیقی نیز شهرت زیادی دارد.

بمبئی از دسته شهرهای بسیار زیبا در کشور هند محسوب می‌شود. این شهر بزرگترین بندر کشور هند را شامل می‌شود و مرکز بانکداری و تجارت و مبادلات مالی نیز محسوب می‌شود. بازدید از دروازه هند و غارهای الفنتا در این کشور بسیار ارزشمند است.شهر کلکته یکی از شهرهای بسیار مشهور در کشور هند محسوب می‌شود که دارای زیبایی بسیار فریبنده‌‌ای است این کشور دارای آب و هوای گرم و مطلوب است و دارای زمستان‌های بسیار ملایمی است. در این شهر رستوران‌های شلوغی وجود دارد و غذاهای بسیار خوش طعمی نیز سرو می‌شود.

شهر چنای کشور هند در زمینه صنعت اتومبیل رشد بسیار زیادی داشته است به طوری در این شهر ارزش‌های سنتی و مدرن در کنار هم دیده می‌شود. این شهر دارای رودخانه‌های زیبایی است. زبان کشور هند اغلب اردو است.شهر بنگلور یکی از شهرهای بسیار مهم در کشور هند است و سومین شهر پرجمعیت نیز محسوب می‌شود. این کشور از نظر تحصیل گزینه بسیار عالی است.شهر کانپور در بخش شمال کشور هند قرار دارد و در لیست شهرهای صنعتی قرار دارد. این کشور بسیار مدرن و خاص است و دارای آب و هوایی دلچسب است. تابستان‌ها و زمستان‌های این شهر کمی عجیب است.پونا، لکهنو، پتنه و بوپال از دیگر شهرهای مهم در کشور هند محسوب می‌شود.

تبدیل هند به عصر آهن

بین سال‌های 2000 تا 500 قبل از میلاد، هند به عصر آهن تبدیل شد و برجسته‌ترین تمدن هند در آن زمان، تمدن ودایی بود. نام این تمدن از وداها، یکی از قدیمی ترین متون هندو، گرفته شده است. دوره ودایی از 1500 تا 500 قبل از میلاد به طول انجامید و به بسیاری از پایه های فرهنگ هند کمک کرد.

پایه گذاری دین بودایی توسط گوتاما

بین قرن ششم و پنجم قبل از میلاد، گوتاما بودا متولد شد و دین بودایی را پایه گذاری کرد. تأثیرات مذهبی و فلسفی بودیسم، تاریخ بسیاری از کشورهای آسیایی را شکل داد و در آغاز تاریخ ثبت شده در هند، مرکزی بود. هندوئیسم دین رایج در بسیاری از شمال هند بود که به فرهنگ غنی منجر شد که توسط مجسمه سازی، معماری، علم و ریاضیات تعریف می شد.

بر اساس شواهد باستان شناسی مشخص شده است که فرهنگ شهری هند بسیار پیچیده بوده و از حدود 2600 تا 2000 قبل از میلاد بر قسمت شمال غربی شبه قاره تسلط داشته است. از آن دوره به بعد، هند به‌عنوان یک عرصه سیاسی و فرهنگی عملاً مستقل عمل کرد؛ که باعث ایجاد یک سنت متمایز شد که عمدتاً با هندوئیسم مرتبط بود. بعدها مذاهب دیگر، به ویژه بودیسم و جینیسم، در هند سرچشمه گرفتند.

جاذبه گردشگری در هند؛ چرا گردشگران به هند می‌آیند؟

گردشگران عمدتاً به هند می‌آیند تا آیین‌های هندوهای خارق العاده را تجربه کنند، طبیعت زیبای آن را کشف کرده و از میراث فرهنگی غنی آن بازدید کنند. البته غذاهای خوشمزه هندی نیز لذت از چشم گردشگران دور نخواهد ماند. 

آب و هوای هند

آب و هوای هند به شدت تحت تأثیر هیمالیا و صحرای تار قرار دارد، زیرا اینها باعث ایجاد بادهای موسمی تابستانی و زمستانی می‌شوند. بادهای موسمی تابستانی هند معمولاً بین ژوئن تا سپتامبر طول می‌کشد و به دلیل بارندگی شدید خود مشهور است، در واقع 90 درصد از باران کشور در این فصل اتفاق می‌افتد.  هند معمولاً آب و هوای گرمی دارد که بین فصل‌های مرطوب و خشک تغییر می‌کند. هند یکی از 17 کشور جهان است که دارای تنوع بسیار بالایی هستند، زیرا گونه‌های زیادی وجود دارد که بومی هند هستند. این کشور دارای چهار نقطه از 34 نقطه داغ تنوع زیستی در جهان است.

حقایقی در مورد هند 

در اینجا ده حقیقت در مورد هند آورده شده است:

  • پایتخت هند، شهر دهلی نو، بزرگترین شهر بمبئی است
  • دین اصلی هند هندوئیسم و دین بعدی اسلام است
  • هند همچنین دارای جمعیت زیادی از مسیحیان است
  • هند 1.2 میلیارد نفر جمعیت دارد
  • یکی از جشن‌های هندو که در هند جشن گرفته می‌شود، جشنواره نور دیوالی است
  • گاوها در هند مقدس هستند، هیچ کس گوشت گاو نمی‌خورد و تعداد زیادی گیاهخوار وجود دارد
  • صنعت فیلم هند بالیوود نام دارد
  • مردان در هند دوتیس و زنان ساری می‌پوشند، اینها تکه‌های پارچه‌ای بلندی هستند که دور بدن را می‌گیرد
  • نام هند از رودخانه سند گرفته شده است
  • در هند حیوانات زیادی مانند فیل هندی، روباه پرنده و ببر بنگال وجود دارد

مناطق گردشگری کشور هند

هند سرزمینی پر جنب و جوش با تضادهای خیره کننده است که در آن هر دو دنیای سنتی و مدرن به هم می‌رسند. هند هفتمین کشور بزرگ جهان از نظر مساحت و دومین کشور بزرگ از نظر جمعیت، دارای میراث غنی بوده که حاصل قرن ها فرهنگ و مذاهب مختلف است

از تاج محل باشکوه در آگرا گرفته تا مکان های مقدس هارماندیر صاحب (معبد طلایی سابق) در امریتسار و مسجد مکه در حیدرآباد، بازدیدکنندگان این کشور عجیب و غریب گنجینه ای از گنجینه های معنوی، فرهنگی و تاریخی را کشف خواهند کرد.

تاج محل، آگرا

شاید شناخته‌ شده‌ ترین ساختمان هند و همچنین مشهورترین شاهد جهان برای قدرت عشق، تاج محل باشد . این منطقه زیباترین مقبره‌ای است که به نام ممتاز محل، همسر مورد علاقه امپراتور شاه جهان نامگذاری شده است.

تاج محل با ترکیب بسیاری از عناصر طراحی اسلیمی از جمله طاق‌ها، مناره‌ها، گنبد پیازی شکل و خط مشکی منبت کاری شده در اطراف ورودی، عمدتاً از سنگ مرمر سفید ساخته شده است. این اقلام به شکوه تاج محل می‌افزاید. نقش‌های گل‌های منبت کاری شده و سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی مانند یشم، لاجورد، الماس و مروارید در این مکان به چشم می‌خورند.

شهر مقدس بنارس(banaras)

بنارس که قدمت آن به قرن هشتم قبل از میلاد باز می‌گردد، یکی از قدیمی‌ترین شهرهای جهان بوده که مسکونی شده است. این شهر مقدس که مرکز بزرگ زیارتی هندوها است، از دیرباز با رودخانه عظیم گنگ، یکی از مهمترین نمادهای مذهبی دین مرتبط بوده است.

بنارس دلایل زیادی برای بازدید ارائه می‌دهد، از جمله فرصتی را برای کاوش در محله قدیمی در مجاورت گنگ، که در آن معبد کاشی ویشوانات ساخته شده را خواهید یافت. معبد جدید ویشوانات با هفت معبد مجزا نیز مورد توجه است.

شهر طلایی جیسلمر(Jaisalmer)

شهر طلایی جیسلمر که به خاطر ماسه سنگ زرد رنگی که در بیشتر ساختمان‌هایش استفاده می‌شود، نامگذاری شده است، واحه‌ای از معماری قدیمی باشکوه است که از تپه‌های شنی صحرای تار برمی‌خیزد. زمانی شهر یک پاسگاه استراتژیک بود، امروز این شهر مملو از عمارت های قدیمی باشکوه است. دروازه های باشکوه؛ و قلعه عظیم جیسلمر، که به عنوان قلعه طلایی نیز شناخته می‌شود، بنای دلهره‌آوری‌ست که در قرن دوازدهم بر فراز شهر قرار گرفته است.

علاوه بر کاخ‌ها، معابد و خانه‌های قدیمی زیبا، این قلعه دارای 99 سنگر به همراه دروازه‌های عظیمی است که به حیاط اصلی آن منتهی می‌شوند؛ جایی که قصر هفت طبقه مهاراجه را خواهید دید. این کاخ که در اوایل دهه 1500 شروع شد و توسط حاکمان متوالی تا قرن نوزدهم به آن افزوده شد.همچنین تعدادی معبد جین متعلق به قرن‌های 12 تا 16 وجود دارد که هر کدام با تصاویر مرمر و ماسه‌سنگ ظریف، نسخه‌های خطی با برگ‌های نخل و سقف‌های با رنگ‌آمیزی تزئین شده‌اند. همچنین حتماً از کتابخانه 1000 ساله گیان بااندار که به خوبی حفظ شده است، با دست نوشته ها و آثار باستانی قرن شانزدهمی دیدن کنید.حال که با برخی از مناطق گردشگری و اطلاعات عمومی آشنا شده‌اید قصد سفر به هند را ندارید؟ چنانچه ترغیب شده‌اید و می‌خواهید در اولین فرصت این کشور را بازدید کنید، پیشنهاد ما به شما انتخاب تور هند است که هم مقرون به صرفه است و هم با کیفیت. برای اطلاع از جزئیات بیشتر به صفحه تور هند مراجعه کنید.

درباره نویسنده...

مریم زنگنه

شاعر، نویسنده، گوگل شناس، عاشق گشت و گذار و گردشگری؛ عاشق هیجان توام با خلاقیت! همسفر من باشید تا با هم به اقصی نقاط ایران و جهان سفر کنیم.
Avatar
پست های تصادفی

نظرات خود را به اشتراک بگذارید

عضویت در خبرنامه

برای عضویت در خبرنامه می توانید رایانامه خود را در کادر زیر وارد کرده و آخرین مطالب و خبرهای سایت را در لحظه دریافت کنید.

با عضویت در خبرنامه سپند پرواز شرق از آخرین تورها ، تخفیف ها و مطالب خواندنی آگاه شوید .

.